לא סתם נכתב הפתגם שאומר שתמונה אחת שווה אלף מילים. זו קלישאה קלישאתית ביותר, אבל היא כל כך נכונה שלא נותר לי אלא להסכים בהכנעה. אנשים אוהבים תמונות: הן מעניינות, מושכות את העין, מעבירות בצורה מוצלחת אווירה, סיפור ומסר.
באמצעות תמונות קל מאוד להראות את הצד האנושי של העסק שלך. אני מאמינה גדולה בכך שתמונת פורטרט נחמדה שלך באתר או בדף הפייסבוק היא בגדר חובה. אנשים אוהבים לראות את הפן האנושי של העסקים מהם הם קונים.
כמה טיפים חשובים להפקת תוכן מצולם:
1. הקפידי לקחת איתך מצלמה לכל מקום. היום בעידן הסמרטפונים לכל אחד יש מצלמה בכיס. תוכלי לצלם כל התרחשות בלייב.
2. אצרי רגעים בתוך ומסביב לעסק: צלמי פגישות, תהליכי עבודה, הרמת כוסית חגיגית ואפילו את הקפה של הבוקר. את לא חייבת לעשות שימוש מיידי בתמונות האלה, אלא ליצור לך מאגר ובעת הצורך להשתמש בתמונות האלה בעמוד הפייסבוק, באתר, בחומרים מודפסים וכו'.
3. חשוב לצלם גם את המוצרים כמובן- תמונות פק שוט טובות מאוד לחנות מקוונת או לכתבת תדמית בעיתון, אבל האווירה הסטרילית של הסטודיו לא תספיק ללקוחות שלך. הם רוצים לראות איך המוצר חי בעולם האמיתי- איך הוא נראה באמת ומה הוא מייצג.
4. בקשי מהלקוחות שלך לשלוח לך תמונות שלהם עם המוצרים שלך. בקשי כמובן אישור להשתמש בתמונות והשתמשי בהן במקום תמונות גנריות שכולם לוקחים מהרשת.
5. שתפי ותייגי- תיוג אנשים בתמונות מביא לתהודה גדולה יותר- כאשר מישהו מתויג בתמונה הוא מקבל על כך התראה וגם חברי הפייסבוק שלו נחשפים אליה, מסמנים לייק ואפילו עושים שיתופים. אנשים אחרים נחשפים לתמונות של חברים שלהם עם המוצר שלך ועשויים להתלהב ממנו מאוד. אבל! בשום פנים ואופן אל תתייגי אנשים סתם. תתייגי אותם רק אם הם מצולמים בתמונה, בעלי התמונה או בעלי קשר ישיר לתמונה. תיוג אנשים רנדומליים לתמונה גנרית הוא מעצבן, מרגיז וגם מרגיש זול מאוד.
6. כותרת- הקפידי לתת כותרת או משפט הסבר למה שקורה בתמונה.
7. אני ממליצה בחום לסמן את התמונות שלך בלוגו או סימון ייחודי על מנת שאנשים יחשבו פעמיים לפני שהם עושים שימוש לא חוקי בתמונות- נכון זו לא בעיה גדולה לחתוך או לערוך את הסימון החוצה, אבל זה דורש מאמץ וחוצפה גדולה במיוחד.
8. שקלי רכישת מצלמה- איכות התמונות נקבעת בעיקר בזכות הצלם ולא המכשיר איתו הוא מצלם, אך רכישת מצלמה טובה תוכל לסייע לשדרג את התמונות. התייעצי עם מביני דבר: איזו מצלמה תוכל לענות על הצרכים שלך: האם מרבית הצילומים יהיה משולחן העבודה או שבכלל מדובר בצילומי חוץ למשל. שקלי לרכוש מצלמה שכוללת בתוכה מצלמת וידאו. זה עשוי לשמש אותך בעתיד.
9. הסוד בצילום תמונות טובות הוא פשוט צילום של מספר גדול של תמונות מאותה הסצנה ובחירה של הטובות ביותר. צלמי המון המון תמונות- אין לך מה לחשוש, הפילם לא ייגמר! יחד עם זאת תמיד דאגי לכרטיס זכרון פנוי. אחת לתקופה הורידי את התמונות למחשב וסנני את הטובות שבהן- סמני אותן בלוגו והכניסי לתיקייה מסודרת.
10. השתמשי במקצוענים- אנחנו אחלה צלמים, זה ברור, אבל כדאי להביא איש מקצוע כאשר: אנחנו משיקים קולקצייה חדשה או אפילו מוצר או שירות חדש, יש אירוע שאנחנו מפיקים או לוקחים בו חלק, אנחנו רוצים תמונת פורטרט שלנו או של העובדים. לצלמים שונים מומחיות שונה. נסו להתאים בין הצלם למומחיותו: יש מי שמתמחה בצילום אירועים ויש מי שמתמחה בצילום מוצר, לא כולם טובים בכל התחומים: בדקו את העבודות של הצלמים והחליטו בהתאם.
מה שבטוח, אל תפסיקי לצלם.
שלך,
אנה
היי אנה,
גיליתי את האתר שלך ועד כה ממש התלהבתי! התחלתי להיות מודעת לנושא של התמונות בחודשים האחרונים, ועכשיו אני מוצאת את עצמי "טובעת" בתמונות. זה אולי ישמע מוזר, אבל תהיתי באיזו שיטה את מסדרת את התמונות במחשב? 🙂
לי יש תיקיות לפי נושאים. בגלל שתחום העיסוק של האתר הוא מוגדר יחסית, מספר התיקיות הוא לא מאוד גדול. שמות של תיקיות לדוגמא: תמונות אווירה, תמונות משרד, אלמנים גרפיים וכו'.