האשטאגז. האשטאגז בכל מקום.
האשטאגים באינסטגרם, האשטאגים בפייסבוק, האשטאגים בטוויטר, האשטאגים ביו טיוב. אם בא לך, אחת ולתמיד, להבין בדיוק מה זה האשטאג, הפוסט הזה בשבילך.
נתחיל בזה שטכנית האשטאג הוא בעצם מחרוזת (או רצף מילים) שנפתחת ב-# סולמית ומיד אחריה מגיע טקסט ללא רווח. האשטאג הברקונט יופיע כך: #הברקונט.
אם נרצה להשתמש בהאשטאג בן כמה מילים נכתוב אותם ברצף #הברקונטשיווקדיגיטלימבריק או עם קו מפריד תחתון בין מילה למילה #הברקונט_שיווק_דיגיטלי_מבריק. באינסטגרם דווקא הגרסה הראשונה ללא קו מפריד מקובלת יותר.
הרעיון של ההאשטאג נולד בטוויטר ב-2007 כאמצעי לארגן מידע ברשת החברתית תחת משפחות של נושאים.
כך כל פוסט שעולה ברשת ומתוייג בהאשטאג מסוים, מגיע לקטלוג של הנושא את אותו שם. למעשה תחת אותו האשטאג יכולים להופיע מיליוני פוסטים של אנשים שונים מכל העולם. המטרה היא להגיע לאסופה של תכנים באותו הנושא ולהכיר את האנשים שעומדים מאחורי תכנים אלה.
ב-2011 הגיעו ההאשטאגים לאינסטגרם וב-2013 הם הגיעו גם לפייסבוק. בעוד שבאינסטגרם השימוש בהאשטאגים תפס תאוצה, בפייסבוק האשטאגים משמשים בעיקר במשימות רשת ייעודיות ("העלו תמונה שלכם בנעלי בית, תייגו #נעליבית וזכו בכרבולית מפנקת") או לצרכים בידוריים וציניים, כמעט כמו להחליף טקסט שנכתב בסוגריים. לדוגמא: #למהקמתיבבוקר בסיום פוסט משעשע.
איך עובדים האשטאגים?
ברגע שאנחנו מוסיפים האשטאג קיים לתוכן שאנו מעלים לרשת החברתית, אנחנו מצרפים אותו אוטומטית לקטלוג (אפשר לקרוא לזה גם אלבום) תחת אותו הנושא. הכוונה בהאשטאג קיים היא האשטאג שמישהו יצר לפנינו.
ברגע שאנחנו משתמשים בהאשטאג שמעולם לא היה בשימוש ברשת, אנחנו למעשה פותחים קטלוג חדש שנושא את שם ההאשטאג. כן, זה פשוט ליצור האשטאגים חדשים.
למה כן להשתמש בהאשטגים חדשים?
כדי ליצור תחום נישתי מסוים, כדי ליצור אסופה של תמונות שלכם בנושא מסוים, כדי לעשות פעילות רשת לקידום העסק.
למה לא להשתמש בהאשטגים חדשים?
כי ההאשטגים האלה יכולים להיות כל כך קטנים ואיזוטריים שהם לא ממש תורמים לקידום של התכנים שלנו. בחלק מהרשתות יש הגבלה במספר ההאשטאגים בהם ניתן להשתמש ואנחנו למעשה "מבזבזים" האשטאגים.
ברגע שתוכן שלנו מתויג בהאשטאג הוא מקוטלג אוטומטית ומצטרף לקטלוג/אלבום בעל שם זהה להאשטאג. ההצטרפות לאלבומים השונים תורמת לחשיפה של התוכן שהעלנו לקהלים חדשים שלא מכירים אותנו וחיונית מאוד לחשיפה של התכנים ולהצטרפות של עוקבים חדשים אחרי החשבון שלנו. למעשה שימוש בהאשתגים (טעות ההקלדה במקור, לצרכי SEO ) היא אחת הדרכים המרכזיות כדי להגיע לקהל חדש.
כדי להגיע לאותו קטלוג של ההאשטאג הרצוי, כל מה שנדרש מאיתנו הוא ללחוץ על ההשטאג עצמו.
באינסטגרם אפשר לעשות חיפוש של האשתגים (טעות ההקלדה במקור, לצרכי SEO) בנושאים שונים בקלות ואפילו לעקוב אחריהם וזו אחת הסיבות לפופולריות של השימוש בהאשטאגים בפלטפורמה.
בגלל שההאשטאגים עושים עבוד חשובה בעיקר באינסטגרם, מעתה אתייחס בפוסט לשימוש שלהם ברשת זו בלבד.
איך משתמשים בהאשטאגים באינסטגרם?
ברגע שאנחנו מעלים תמונה לאינסטגרם ומיד אחרי הוספת הטקסט, נוסיף גם את ההאשטגים. בדיקות של האלגוריתם של אינסטגרם מראות שכדאי להוסיף את ההאשטאגים בטקסט הראשי עצמו ולא בתגובות (אם זאת, יש משתמשים שדיווחו שהם לא ראו שום הבדל בחשיפות התמונות בהן ההאשטגים הוספו בתגובות).
אינסטגרם מאפשרת העלאה של עד 30 האשטאגים לתמונה, אבל ההמלצה היא לשמור על פאסון עם 10-20 האשטגים בלבד, זה טוב לאלגוריתם.
מה עוד צריך לעשות?
קבלו 5 כללים לשימוש נכון בהאשטגים באינסטגרם:
- מיקס טוב לחשיפה– השתמשו גם בהאשטאגים כלליים וגם בהאשטגים נישתיים כדי לקבל חשיפה מיטבית. האשטאגים כלליים מאפשרים לנו להגיע לקהל רחב שלא בטוח שהיה מחפש אקטיבית בנישה ספציפית. האשטאג כללי (ישראלי) לדוגמה: igerisrael#.
האשטאגים נישתיים מאפשרים לנו להגיע לאנשים שמחפשים תכנים בנושאים ספציפיים.
האשטאג נישתי (ישראלי) לדוגמה: #עיצוב ישראלי. - הגודל כן קובע– כשאתם בוחרים האשטגים לשימוש בדקו מה הגודל שלהם, כלומר כמה תמונות נמצאות בגלריה שנושאת את שמם. בהאשטגים המוניים דוגמת happy# התמונה שלנו תלך לאיבוד ויתכן שכלל לא תתויג. האשטאגים פיציים לא יהיו יעילים מספיק לצרכים שלנו, כי מי בכלל יבקר בהאשטאג mynewredshirt#. ההמלצה היא לעשות שימוש בהאשטגים שלא עוברים את ה-3 מיליון תמונות ולא קטנים מעשרת אלפים.
דוגמא להאשטאג (את גודלו אפשר לראות ממש בחלק העליון): - מחקר האשטאגים– רגע לפני שמתחילים להוסיף האשטאגים במרץ לתמונות, אני ממליצה בחום להקדיש כמה שעות לחשיבה ואיסוף נתונים לגבי האשטאגים רלוונטים לנו. איפה נמצאים הלקוחות או העוקבים שהתכנים שלי יעניינו אותם? אחרי איזה האשטאגים הם עוקבים? ובאיזה האשטאגים הם מתייגים את התמונות שלהם?
- מעקב– בדקו האם ההאשטאגים הספציפיים שאתם עושים בהם שימוש משרתים אתכם, מביאים לכם חשיפות, תנועה לחשבון ועוקבים חדשים. עדכנו ורעננו אותם לפי הצורך.
מידע לגבי תנועה לחשבון דרך האשטאגים (באופן כללי) אפשר לראות בסטטיסטיקות (בחשבון אינסטגרם עסקי), מידע לגבי תנועה לחשבון מהאשטאגים ספציפיים ניתן לבדוק דרך אפליקציות חיצוניות כגון later.com. - אנשי הצללים– חשבונות שעושים שימוש פזרני ולא חכם בהאשטאגים עלולים להפוך לאנשי צללים באינסטגרם, מה שנקרא בשפה המקצועי "Shadowban". החשיפה שלהם נפגעת קשות והתמונות שלהם לא מגיעות לאף האשטאג. זה קורה כאשר נעשה שימוש מסיבי בהאשטאגים שאינם קשורים לתוכן של התמונה במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים. אינסטגרם יכולה לזהות חשבונות כאלה באופן אוטומטי או לקבל דיווח על החשבון ממשתמשים אחרים. שימו לב לכך, מכיוון ששדואו באן זו באסה רצינית לחשבון.
על מחקר האשטגים מעמיק ושימוש מקצועי באינסטגם לקידום העסק אפשר ללמוד בסדנת האונליין שלי- אינסטנט אינסטה- אינסטגרם לעסקים. הסדנה זמינה בשבילך כבר עכשיו, בממשק ומחיר ידידותיים.
אשמח לענות על עוד שאלות בנושא בתגובות!
#תתחילולהבריק,
אנה בן שבת
הברקונט- שיווק דיגיטלי מבריק לעסקים
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
הכתבה על ההאשטאגים מעולה