יום שני, השעה 0:20 בלילה, אני לא מצליחה להירדם. מחליטה להדליק את הטלוויזיה, מזפזפת לערוץ 2 ומה אני רואה שם? הו! פסטיבל מספרי הסיפורים. מוכרת לך הסיטואציה?
אז זהו, שבמקום לזפזף לערוץ אחר, החלטתי לתת לזה צ'אנס, צפיתי בזה כמה דקות והופתעתי מאוד- תשמעי, הסיפורים שם ממש מעניינים.
סיפור טוב יש בכוחו להשפיע: הוא מפתיע אותנו, גורם לנו להרגיש וגורם לנו להתעניין. סיפורים נכנסים לנו לראש ועוזרים לנו לזכור רעיונות ומסרים באופן שבו מספרים וטקסט במצגת או ברושור לא יכולים לעשות. לא בכדי הפוליטיקאיים אוהבים לפתוח נאומים עם סיפורים, המורים האהובים עלינו הם אלה שידעו להעביר את החומר כסיפור וההרצאות שאנחנו הכי זוכרים היו של מרצים שידעו לספר סיפור טוב.
כיום בעידן בו כלי הפרסום והשיתוף זמינים לבעלי העסקים יותר מאי פעם, היכולת לספר סיפור הפכה לחיונית במיוחד. זו לא פריוילגיה שיש רק לחברות ענק שמחזיקות באנשי תוכן וקופירייטרים. כל עוד אנחנו ממשיכים לבלות עוד ועוד זמן בצריכת תוכן ברשת היכולת והמיומנות שלנו לספר סיפור הופכת חיונית לכל עסק ואפילו לכל אדם.
העובדות בשטח מראות שלאף לקוח לא אכפת ממטרות השיווק שלך, אבל כולם ישמחו לשמוע סיפור טוב. לכן, עסק שיודע לספר סיפור טוב, יהיה ללא ספק בעל יתרון על אחרים. סיפור מאפשר לך לחשוף צדדים אישיים של העסק וללקוחות שלך להתחבר אליך, להתרשם ממך, ללמוד ממך ואפילו לקבל השראה.
הפכי את מערך השיווק שלך לפסטיבל מספרי הסיפורים
את יכולה לפרסם מבצעים מפה ועד הודעה חדשה, את יכולה להכין גלויה וברושורים לקוניים או לכתוב "אודות" יבשושי באתר שלך. כל אלה לא שווים בכוחם לסיפור טוב אחד. מה זה אומר סיפור? זו לא חייבת להיות אגדה בת מאות עמודים. סיפור טוב יכול להיות גם סטאטוס בן שלוש שורות בפייסבוק.
על מה כותבים?
סיפור על הקמת העסק שלך.
סיפור על השראה שקיבלת מאירוע מסוים.
סיפור על התנהלות שלך מול לקוח.
סיפור על העבר שלך.
סיפור על רעיונות לעתיד.
סיפור על החיים שלך.
סיפור מעניין על המוצר שלך.
איך כותבים?
מהלב. זו התשובה הכי טובה שאני יכולה לתת. פשוט לכתוב מהלב. הסיפור לא חייב להיות מנוסח טיפטופ, הוא לא חייב לכלול שפה ברמה גבוהה ואין צורך להתיימר ולנסות להיות וירג'יניה וולף.
איפה מפרסמים?
המקום הקלאסי הוא הבלוג שלך כמובן, אפשר גם בעמוד הפייסבוק העסקי שלך, אפשר גם באישי, אפשר לפרסם בקבוצה ואם הסיפור הוא בעל ערך ובשר אפשר אפילו לנסות לפרסמו במגזין או עיתון.
ומה עושים אם אנחנו כל כך עסוקים שאין לנו זמן לספר סיפורים?
אני באמת מאמינה שיש בסיפור כח שיווקי עצום שאסור לוותר עליו. אני מאמינה שכל עסק צריך להחזיק במספר סיפורים, גם אם לא במשרה מלאה. סיפור טוב בצורת סטאטוס, פוסט בבלוג, או אפילו אודות מחודש באתר האינטרנט שלך יכול לעשות פלאים לעסק. כיום יש הרבה מאוד מספרי סיפורים, כלומר כותבי תוכן, משובחים שיכולים לעשות עבורך עבודה נהדרת. אחת מהן למשל זו אני 🙂
ואם תרצי שאספר את הסיפור שלך- תוכלי לפנות אלי ממש כאן.
שלך,
אנה