לשווק את העסק שלנו זה לא תמיד עניין פשוט וזורם.
לייצר תוכנית שיווק טובה, לחשוב על רעיונות לתכנים, לייצר את התכנים האלה ולהפיץ אותם לקהל כמה שיותר רחב עלול להיות מעייף למדיי. מפה מגיעה הנטייה שלנו לרצות לחסוך קצת עבודה ולשתף (ללחוץ על share) את התכנים שעולים אצלנו במיקום מסוים למיקומים נוספים.
מה שהעלנו בעמוד העסקי נשתף בלחיצת כפתור לפרופיל האישי. מה שהעלנו לאינסטגרם, נעלה אוטומטית גם לעמוד העסקי ומה שכתבנו בפרופיל האישי, נשתף בכמה קבוצות במקביל.
על פניו זה אחלה סידור שבעיקר חוסך לנו המון המון זמן.
לגבי החסכון בזמן, יש אמת בדבר. שיתוף תוכן ממיקום למיקום באמת לוקח לנו כמה שניות.
האם זה אחלה סידור? לא ממש. כלומר, טכנית זה עובד נפלא. לחיצה על כפתור share והתוכן שלנו אכן משותף בקלות בקבוצה, פרופיל או עמוד עסקי. האם זה ממצא את הפוטנציאל של התוכן- פחות.
תמיד חוזרים לאלגוריתם של פייסבוק
בעדכון הרשמי האחרון של פייסבוק אודות שינויי האלגוריתם, הצהיר אדם מוסרי בכיר בפייסבוק, ששיתוף תוכן לא מספיק בעידן הנוכחי של פייסבוק. פייסבוק תעזור בחשיפה של פוסטים שנכתב עבורם פתיח בזמן השיתוף והם גם זכו לתגובות של חברים של המשתף. פוסטים נטולי התייחסות פשוט יתאדו מן העולם. בטוחה שאני לא היחידה ששמה לב לתופעה.
פלטפורמות חברתיות לא אוהבות עצלנים ולא אוהבות תוכן שחוזר על עצמו ולא מחדש כלום. לכן תוכן שמשותף מפלטפורמה לפלטפורמה או ממיקום למיקום זוכה למשמעותית פחות חשיפה.
אגב, אני לא -לא ממליצה- באופן מובהק לא לעשות שיתופים או קרוספוסטינג בין פלטפורמות. למי שאין סבלנות, ברירה, זמן לעבוד על התוכן, יכול להשתמש באופציה הזו. אבל חשוב לקחת בחשבון שבצורה הזו אנחנו לא מגיעים למלוא הפוטנציאל של חשיפה שיש לתכנים שלנו.
אם ייעול הפרסום ומקסום החשיפה חשובים לך, אני בעד לעשות שימוש חוזר בתכנים שיצרנו, אבל(!) תוך שמירה על כמה כללים:
עמוד אישי- פרופיל עסקי
פייסבוק תמיד תעדיף תוכן רענן שעולה ועומד בזכות עצמו ולכן בדרך כלל נעדיף לייצר תוכן ייעודי לכל מיקום ופחות להשתמש בשיתוף. רגע, לא אמרנו שימוש חוזר?
ובכן, נעשה שימוש חוזר בתכנים אבל לא נעשה העתק הדבק מוחלט על הטקסט. האלגוריתם של פייסבוק סורק בקלות טקסטים ומזהה ישר טקסטים מועתקים ולכן מעניש בחשיפה. אם עושים שימוש באותו הטקסט, מומלץ לשנות את הפתיח או הסיום כדי להראות לפייסבוק שמדובר בתוכן חדש.
לגבי הויז'ואל, אני ממליצה להעלות בכל מיקום תמונה שונה. היא יכולה להיות תמונה מאותו סשן, שצולמה באותו האירוע בדיוק, שניה אחרי אבל היא קובץ אחר. כבר יצא לי להשתמש בתמונות מסטוקים As is ולקבל חשיפה מזעזעת. הנחה סבירה היא שעוד הרבה מאוד אנשים משתמשים באותה התמונה במקביל בפייסבוק ופייסבוק כאמור סולד מתכנים ממוחזרים.
עכשיו תראו, לשיתוף תוכן מעמוד עסקי יש שני יתרונות:
היתרון הראשון בשיתוף תוכן מהעמוד העסקי לעמוד האישי הוא שהשיתוף מאפשר לגולשים לעבור בקלות לעמוד העסקי שלנו, להמשיך להתעמק בתכנים נוספים שבו ואם הם טובים, גם להפוך לעוקבים של העמוד (או לייקים בעמוד, אם תרצו).
היתרון השני הוא שכשגולשים מעורבים בתוכן משותף מעמוד עסקי, אנחנו יכולים באמצעות מערכת הפרסום הממומן ליצור קהלים שהיו מעורבים בתוכן ולבצע עליהם רימרקטינג.
לכן הגישה שלי היא לעשות שילוב בין העלאת תכנים מאפס לעמוד האישי לבין שיתוף מהעמוד העסקי ביחס של נניח 1:3.
אבל, אם כבר משתפים תוכן מהעמוד העסקי לעמוד האישי, חובה ללוות את השיתוף עם הקדמה אישית שתעזור לנו לחשוף את התוכן ליותר אנשים.
קבוצות
בקבוצות הסיפור עם גיוון תכנים הוא קריטי עוד יותר. ברגע שאנחנו עושים שיתוף טכני וקר בכמה קבוצות במקביל, פייסבוק עשויה לחשוב, ובצדק, שמדובר בספאמרים רציניים שמציפים את הרשת בתכנים לא רלוונטים ו/או שמדובר בתוכנה רובוטית שעושה את ההפצה הזו עבורינו.
בשני המקרים פייסבוק מענישה באמצעות הרחקה. היא לא תאפשר למספימים לכתוב או להגיב באף מקום ברחבי הרשת. במקרה הטוב, ל-24-48 שעות. במקרה הרע לתקופה ארוכה הרבה יותר.
ההמלצה גם בקבוצות היא להעלות תוכן מאפס, אבל אם בכל זאת הוחלט על שיתוף מהעמוד העסקי אסור לשכוח הקדמה קצרה עם תוכן מקורי, אגב גם את ההקדמה יש לעדכן ולרענן מקבוצה לקבוצה.
אינסטגרם
אינסטגרם ועמודים עסקיים בפייסבוק מאפשרים פרסום (קרוספוסטינג) של תוכן בשתי הפלטפורמות במקביל בלחיצה כפתור קלה או באופן אוטומטי. כאמור, זה בהחלט עשוי לחסוך זמן אבל גם פה אנחנו פוגעים בחשיפה.
שלושה עניינים שעשויים להפריע לנו בנוסף הם השימוש בהאשתאגים בפייסבוק, שזה לא ביג דיל, אבל דיי מכוער ודיי מיותר. העניין השני הוא עומס על גולשים שעוקבים אחרינו ביותר מפלטפורמה אחת. לראות את אותה התמונה עם אותו התוכן, כמעט בו זמנית גם בפייסבוק וגם באינסטגרם עלול להעמיס על הגולשים ולפגוע בסופו של דבר בעניין שלהם בתוכן. העניין השלישי הוא התאמה של הויז'ואל לפלטפורמה. לא כל תמונה שתראה טוב באינסטגרם, תשתלב טוב גם בפייסבוק. אם למשל נעשה שימוש באינסטגרם בתמונה אחת שמחולקת ל-9 ריבועים וכל ריבוע לא ממש עומד בפני עצמו, בפייסבוק זה עלול להראות מאוד מוזר ולעצבן את הגולשים. בעוד שבאינסטגרם העניינים האלה מקובלים הרבה יותר.
בכל מה שקשור בפייסבוק ובאינסטגרם, אם העוקבים הם אותם עוקבים בשתי הפלטפורמות הייתי ממליצה לעשות שימוש בתכנים זהים/דומים בהפרש של כמה ימים טובים כדי לא להעמיס.
לסיכום, אני ממליצה להעלות תכנים שעומדים בפני עצמם בפלטפורמות השונות.
בהחלט אפשר למחזר תכנים, אבל תמיד לדאוג לעדכן אותם מעט לפני הפרסום.
יש יתרונות גם בשיתוף מהעמוד העסקי לפרופיל הפרטי או לקבוצות אבל ההמלצה בכל שיתוף להוסיף הקדמה מקורית.
באיחולי חשיפה משמעותית,
אנה בן שבת
הברקונט- פרסום דיגיטלי מבריק לעסקים
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
אנה שלום רב
קראתי את התיחסותך בבלוג בנושא שיתוף קבוצות בדף העסקי
לאחרונה משום מה נעלמה לי האפשרות לשתף קבוצות מתוך הדף שלי
והבנתי שמה אני עושה לא נכון ולעתיד ונשתף יותר חכם
מקווה ש"העונש" שקיבלתי לא יהיה לאורך זמן
תודה
דובי