יכול להיות ששמעת פעם בעלי עסקים או משווקים דיגיטליים מספרים שהם משתמשים בקמפיין ירוק עד ובזכותו היקף העבודה השיווקית שלהם מזערי ושטף הלקוחות החדשים הוא קבוע ומאוד מספק.
נשמע כמו משהו שכל עסק צריך: מינימום עבודת שיווק, מקסימום לקוחות ובקצב קבוע, לא?
בפוסט שלפניך אספר מה זה בעצם קמפיין ירוק עד, מה האסטרטגיה שעומדת מאחוריו ובנוסף הדרכה טכנית עם הסברים מלאים איך אפשר להקים אחד כזה.
קמפיין ירוק עד
המונח "ירוק עד" על אף שלחלקנו מזכיר את הירוק של הדולר, לקוח מהטבע.
לעומת העצים הנשירים שיש להם מחזוריות בצמיחה, עץ ירוק עד הוא עץ שנשאר ירוק ומכוסה עלווה במשך כל השנה.
זו הקבלה נהדרת לקמפיינים שיווקים: קמפיין ירוק עד רץ לאורך כל השנה (או תקופה משמעותית אחרת) ללא הפסקה ואמור להביא שטף לקוחות קבוע, לעומת קמפיינים שיווקיים אחרים שעולים אחת לתקופה כדי להשיג מטרה נקודתית.
חוץ מהעובדה שהקמפיין רץ תקופה ארוכה, שזו לא חוכמה גדולה, המהות של הקמפיין היא חשיפה קבועה לקהל חדש לחלוטין. בשלב החשיפה הראשונית, עליה נדבר בהמשך, הקמפיין לא מתעכב על אותו קהל שוב ושוב אלא שואף להגיע לקהל חדש שטרם הכיר את העסק.
זו פעולה שמאפשרת לנו להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ומכאן להגדיל את קהל הלקוחות המשלמים בפועל.
נשמע נהדר, גם אני רוצה!
ללא ספק, שטף לקוחות קבוע זה משהו ש(כמעט) כל עסק צריך, אבל זה לא עניין של הוקוס פוקוס.
כמו כל דבר בחיים, זה עניין של אסטרטגיה נכונה, תקציב וביצוע טכני מדויק. אתחיל מהאסטרטגיה:
מה האסטרטגיה שעומדת מאחורי קמפיין ירוק עד?
נראה לי שאני לא אחדש לך הרבה, אבל אם כן, כבר היה שווה לקרוא את הפוסט הזה.
מאחורי קמפיין ירוק עד עומדת התורה הפסיכולוגית של השיווק שמכונה הרבה פעמים משפך השיווק.
משפך השיווק הוא בעצם המסלול שעובר לקוח פוטנציאלי שלנו עד שהוא הופך ללקוח משלם.
מעטים המקרים בהם אדם מן השורה יהפוך ללקוח שלנו בפעם הראשונה שהוא יתקל בנו, אלא אולי אם נמכור אלכוג'ל במבצע בימי הקורונה.
כדי שלקוח ירכוש את השירות או המוצר שהעסק מציע, חייבת להתקיים מערכת יחסים מוקדמת:
הכרות עם העסק, בטחון במקצועיות ובאמינות שלו, הבנה שהפתרון לבעיה הספציפית שלו נמצא אצל העסק הזה ומתוך ההיכרות, האמון והתאמת הפתרון לצורך המדויק, תשלום לעסק עבור המוצר או השירות.
לצורך כך חייבים להתקיים כמה תנאים:
הראשון הוא כמובן חשיפה ראשונית של העסק בפני קהל חדש- קהל "קר".
בשלב הזה מתוך הקהל הקר אליו אנחנו פונים בפעם הראשונה, אנחנו יוצרים קהל שמתחיל להתחמם.
הוא עוד לא מוכן לקנות, אבל הוא בהחלט שם עלינו עין.
התנאים הבאים הם חשיפה חוזרת בפני הקהל המתחמם עם מסרים שיצליחו ליצור את האמון והחיבור ויסירו חסמים פסיכולוגיים שעשויים לצוץ בדרך. בשלב הזה אנחנו בעצם מחממים את הקהל והופכים אותו לקהל "חם".
השלב האחרון הוא ההנעה הסופית לפעולה שתביא לרכישה. קהל חם הופך ללקוחות משלמים.
גם פה אין הוקוס פוקוס- הדרך לקבל תשלום עבור המוצר או השירות שלנו היא חתיכת דרך.
במקרה הטוב היא תיקח לנו שבועות, במקרים המורכבים יותר היא תיקח לנו שנים.
קמפיין ירוק עד אמור לטפל באופן שוטף גם בחשיפה קבועה לקהל חדש וגם בניהול מערכת היחסים עם הקהל הקיים.
האם העסק שלך גם מוכן לקמפיין ירוק עד?
אני חושבת שאחד הקרטריונים הכי חשובים להקמת קמפיין ירוק עד הוא הכנת תוכן שיתאים לכל שלב בקמפיין.
כדי שהקמפיין ירוץ בצורה מוצלחת אנחנו צריכים להבטיח שכל מודעה בתהליך תתאים לשלב בה נמצא הקהל (קר, מתחמם וחם).
אני מאוד ממליצה להשתמש בתכנים קודמים שהעלת ועבדו נהדר מבחינת מידת המעורבות בתוכן (תגובות, שיתופים, צפיות, לחיצות על לינקים ולייקים) ובמודעות המתקדמות מבחינת רכישות מהעסק. זה נותן לנו מושג מהו התוכן הרלוונטי לקהל היעד ומה יניע אותו לפעולה.
אם אין לנו תוכן שנבדק ונמצא שהוא עובד, כדאי לנסות לעשות קמפיין טסט לפני שמתחילים להריץ משהו בסדר גודל רציני.
הקרטריון השני הוא תקציב פרסום שיספיק ללוות את כל המהלך.
כדי להגיע למספר מספק של לקוחות משלמים, אנחנו צריכים להגיע למספר גדול של לקוחות פוטנציאלים.
קחו בחשבון שבממוצע בקמפיין פייסבוק חשיפה לאלף איש עולה כ-30 ש"ח.
בתחילת הדרך תשקיעו 80% על החלק הראשון של הקמפיין ו-20% על החלקים האחרים. כדי להגדיל חשיפה.
כשתתחילו לראות שיש עלייה יפה בקהל המתחמם עברו לחלוקה של 50%- 50%.
כשהקמפיין יתייצב ההמלצה היא להפוך את האחוזים ולהשקיע 20% על החלק הראשון של הקמפיין ו-80% כל החלקים האחרים.
באופן הזה בדיוק אנחנו מייצרים רצף שיווקי קבוע: חשיפה קבועה ורצופה לקהל חדש ובמקביל הפעלת משפך השיווק על הקהל המתחמם עד להפיכתו לקהל משלם.
אילו הכנות צריך לעשות לפני הקמת קמפיין ירוק עד?
כדי להריץ קמפייו ירוק עד מוצלח אנחנו צריכים לדאוג לכמה מרכיבים חיוניים:
- מודעת החשיפה הראשונה שתמשוך אליה בצורה מוצלחת קהל חדש שלא מכיר אותנו.
- סדרת פוסטים נוספת (בין 3 ל-7) שיחזקו את האמון עם העסק שלך, יצרו עבורך את הדימוי הנכון, יסירו חסמים של הלקוחות בדרך לרכישה וכמובן יניעו לפעולה.
- ידע טכני מספיק כדי להקים את התשתית לקמפיין ירוק עד. זו תרומתי הצנועה בנושא, הדרכה טכנית לבניית קמפיין ירוק עד במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק:
איך בונים קמפיין ירוק עד?
שלב ראשון: בניית הקהל "הקר"
השלב הראשון הוא בניית הקהל החדש ו"הקר" שלנו. קהל שלא מכיר את העסק שלנו ואנחנו רוצים לחשוף אותו אליו.
בשפת מערכת הפרסום של פייסבוק: זה יכול להיות קהל שמור- Saved Audience או קהל Lookalike.
מצרפת הדרכה לבניית קהל שמור שלקוחה מתוך סדנת האונליין לפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם:
שלב שני- הקמת מודעה לקהל הקר
כמו שכבר אמרתי, לקהל הזה נקדם תוכן שידוע לנו בודאות שהוא תוכן טוב שהצליח בעבר לעניין את הגולשים. המודעה הזו באופן עקרוני אמורה לרוץ לנצח (בעדכון קטן שנראה בשלב הרביעי).
שלב שלישי- בניית קהל "מתחמם"
אחרי תקופת הרצה התחלתית (נניח שבועיים) אנחנו עוברים ליצירת קהל נוסף "קהל מתחמם"- זהו הקהל שהיה באינטרקציה קודמת עם המודעה הראשונית שלנו, שנקרא בשפת מערכת הפרסום של פייסבוק קהל מותאם אישית – Custom Audience המבוסס על מעורבות עם עמוד הפייסבוק שלנו/ אתר שלנו.
מצרפת הדרכה לבניית קהל מבוסס מעורבות עם עמוד הפייסבוק מתוך סדנת האונליין לפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם:
הקהל הזה ישמש אותנו פעמיים:
פעם אחת במודעות ישירות לקהל המתחמם שלנו, כדי להמשיך את השרשרת השיווקית ולחשוף אותו לעוד ועוד תוכן וכמובן להנעה לפעולה.
בפעם השניה כדי להפוך את הקהל הראשוני שלנו- לקהל ירוק עד "אמיתי".
מערכת הפרסום הממומן בפייסבוק מאפשרת לנו להחסיר מהקהל המקורי את הקהל "המתחמם".
אל תשכחו לעדכן את הקהל ירוק-העד בקמפיין החשיפה הראשונית אחרת זה לא יהיה קמפיין ירוק עד.
מצרפת הדרכה לבניית קהל ירוק עד מתוך סדנת האונליין לפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם:
שלב רביעי- ממשיכים לחמם
בשלב הזה ניצור סדרת מודעות לקהל המתחמם. המטרה, כמו שכבר אמרתי, להעביר מסרים שיצליחו ליצור את האמון והחיבור עם הקהל ויסירו חסמים פסיכולוגיים שעשויים לצוץ בדרך ובשלב הסופי להניע לפעולה שתביא לרכישה.
אגב, את הקהל המתחמם אפשר לדרג לפי מידת המוכנות שלהם לרכישה ולהתאים תכנים לשלב בו הם נמצאים.
למשל: קהל שביקר באתר האינטרנט שלי הוא קהל הרבה יותר "חם" ממי שרק עשה לייק לפוסט בפייסבוק.
קהל שהוסיף פריטים לסל הקניות באתר הוא הרבה יותר "חם" ממי שרק הציץ באתר.
את ההדרכות המפורטות לבניית סוגי הקהלים השונים אפשר למצוא בסדנת האונליין לפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם.
מכאן, המהות של הקמפיין הירוק היא להריץ את כל החגיגה הזו ללא הפסקה- חשיפה קבועה לקהל חדש במקביל לניהול מערכת יחסים עם הקהל המתחמם והמכירה לקהל החם.
אשמח לענות על שאלות והתלבטויות בתגובות.
מאחלת לנו שבקרוב יגיעו ימים טובים של בריאות, אופק צלול ופרנסה טובה,
אנה בן שבת
הברקונט
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):