הרבה פוסטים נכתבו על איך לכתוב כותרת שתצליח לגרום לקוראים ליפול ברשת שלנו ולהמשיך לקרוא את הפוסט שפרסמנו.
הכותרת היא זו שמוכרת, אומנם לא את המוצר או השירות שלך ישירות, אבל היא מוכרת לקורא את הטקסט וגורמת לו להחליט האם כדאי לו להקדיש לך את 5 הדקות הבאות. 5 דקות של קורא ברשת הם זמן מכובד ביותר ואת הרי יודעת שזמן=כסף. כלומר, הכותרת שלך היא זו שתכריע האם הקורא הולך להוציא עליך "כסף" או לא.
לפני שאעבור לרשימת טיפים לכתיבת כותרת שמוכרת, אני חייבת לספר לך איך זה עובד אצלי: לפעמים הכותרות פשוט יוצאות ממני, בלי לחשוב יותר מדי, בלי לעבד את הכותרות הלוך ושוב בראש- פשוט יוצאות. בדרך כלל כאלה שיוצאות בשליפה, הן הנהדרות ביותר גם אם הן לא כוללות שטיקים וטריקים של קופירייטרים. לפעמים לעומת זאת, זה פשוט לא מגיע, או שזה מגיע אבל צולע מאוד ואז אני תמיד שמחה לחזור לרשימת הטיפים הזו כדי לחדד ולשייף עוד קצת את הכותרת, כדי שתהפוך לאחת טובה.
זכרי שכותרת היא כרטיס הביקור של הטקסט ולכן כדאי להשקיע זמן לתרגל את מיומנות ניסוח הכותרות. כשאת קוראת פוסטים ברחבי הרשת שימי לב לכותרות שלהם: מה משך אותך בהן? מה עניין אותך? מדוע בחרת לקרוא את הפוסט הזה? את תמיד יכולה לכתוב לך בצד כותרות שאהבת ולהשתמש בהם בעתיד כהשראה לכותרות שלך.
כותרת טובה היא כזו שתמשוך את תשומת ליבם של הלקוחות ותגרום להם להמשיך ולקרוא את מה שיש לך להגיד.
לעיתים יש חשש שכותרת פיקנטית מדי עלולה שלא לשקף לקוראים את תוכן הטקסט שנכתב. לכן אם את חוששת שזה המצב, תמיד יש באפשרותך להוסיף כותרת משנה שתתאר את תוכן הטקסט ביתר פירוט וזהו מקום מהדר לכתוב בו גם מילות מפתח.
אז איך לכתוב כותרות שעובדות טוב?
1. תעוררי עניין. למשל: "מה לסבתא רחל ולפייסבוק?"
2. השתמשי בסופרלטיבים. כלומר במקום לכתוב: "10 עצות להשגת דירה בתל אביב", כתבו: "10 העצות הטובות ביותר להשגת דירה בתל אביב".
3. השתמשי בהשוואות מוזרות או מפתיעות: "המדריך של צביקה פיק לשיער בריא ומלא ברק."
4. היי ספציפית: "הלבוש שלך להצלחה- מה ללבוש בראיון עבודה".
5. פשטי נושאים מורכבים: "כל הסיבות לכך שאת עדין רווקה".
6. תצאי נגד מוסכמות: "למה הקולקציה החדשה של קסטרו, בכלל לא חדשה".
7. שימוש במספרים בכותרת והעדפה למוזרים שבהם: "7 דרכים לכתוב כותרת".
כתיבת כותרות היא מלאכת מחשבת שדורשת תרגול: בהתחלה תצטרכי להתאמץ כדי לכתוב כותרת שמוכרת, אך עם הזמן הן יבואו לך בטבעיות, אני מבטיחה.
בהצלחה,
אנה
את פשוט נהדרת.
סגרת לי פינה…
תודה
איזה כיף! שמחה לשמוע!
🙂
הי אנה,
נהניתי מאוד לקרוא את הטיפים שלך.
יש לי שאלה – אני מרגישה לא בנוח לכתוב כותרת ובכלל עם סופרלטיבים כמו הדוגמה שאת נותנת:
השתמשי בסופרלטיבים. כלומר במקום לכתוב: “10 עצות להשגת דירה בתל אביב”, כתבו: “10 העצות הטובות ביותר להשגת דירה בתל אביב”
זה נראה לי שחצנות לשמה. מי אמר שאלו ה 10 העצות הטובות? זו בעיה שלי או זה תהליך שעוברים כתיבה?
תודה לך
הי מתי,
אני מאוד מזדהה איתך לגבי תחושת ה"שחצנות" אבל חייבת להגיד לך מניסיון, שבתור כותבים אנחנו לוקחים את המילים שלנו הרבה יותר מדי ברצינות ובפועל הקורא כלל לא יעלה על דעתו לחשוב שאת שחצנית…
אם את נותנת טיפים או עצות מוצלחים מאוד שאת מאמינה בלב שלם בערך שלהם לקורא, תרגישי הכי בנח בעולם לרשום שהם העצות הכי טובות- אני מבטיחה לך שאף אחד לא יתרעם על כך!
כתיבת כותרת היא שריר שצריך לאמן כל הזמן, עד שמרגישים לגמרי בנח להשתמש בו בחופשיות.
בהצלחה!
אני בדרך כלל חסכן בהשארת מיילים אבל הפעם הייתי חיב בשביל להשאיר לך תגובה 🙂
תוכן מעניין ומאוד מספק תודה 🙂