לבנות אתר לוקח זמן. לבנות אתר עולה כסף. גם אם את בונה אותו בעצמך וזה לא עולה לך כסף, זה לוקח לך זמן מה שאומר שזה עולה לך כסף כי זמן=כסף. זה ה-למה לא.
ועכשיו הכיני את עצמך להרצאת ה-למה כן.
לקוחה שלי אמרה לי פעם: "יש לי עמוד פייסבוק מצליח, עם אלפי לייקים, למה אני צריכה להתעסק עכשיו עם אתר אינטרנט?"
ובכן, אם את מזדהה ולו במעט עם הלקוחה:
א. זה אומר שכנראה אין לך אתר.
ב. זה אומר שאת (כנראה) טועה.
לא נעים לי להעמיד אותך על טעותך ובכל זאת ממש חשוב לי שתקראי את העובדות שלהלן:
1. אין ארוחות חינם– לרב התכנים האורגניים (כלומר אלה שאינם מקודמים בתשלום) שאת מעלה לדף הפייסבוק יש חשיפה מזערית של פחות מ-10% (ביום טוב). כן, כן, שימי לב, לשורת המחץ – people reached 204- שמראה שמר צוקרברג עושה ל"אוכלי החינם" חיים קשים:

זה נכון, בעבר החשיפה הייתה נפלאה ובטח גם הביאה לך לא מעט לקוחות, אבל עם השנים פייסבוק שואף למכור לך את שירותי הפרסום שלו בכך שהוא מקטין את אחוזי החשיפה לתכנים אורגניים לכמעט אפס. אז מה זה שווה שפרסמת מבצע סופר שווה אם רק דודה שלך מכפר סבא יכולה לראות אותו?
2. איפה את?– אז נכון, אם מישהו יחפש ברשת את שם העסק שלך, סביר להניח שהוא יגיע לעמוד הפייסבוק שלך- נפלא. אבל מה יקרה אם מישהו יחפש: תכשיט לוולנטיין? טבעת בצורת לב? שרשרת עם פנינה? האם יש לו סיכוי להגיע לעמוד הפייסבוק של שירי מעצבת התכשיטים? הממ… אני בספק! אם לשירי יהיה אתר אינטרנט שיקודם בצורה טובה (על זה נדבר בהמשך ובפוסט נפרד), הסיכויים שגם יגיעו אליה קונים פוטנציאלים בחיפוש ברשת גבוה פי 678,059!
3. אין כמו הבית– בפייסבוק את נמצאת בפייסבוק, לא יעזור כלום. גם אם יוצא לך להיכנס לדף העסקי הכי יפה ever, התחושה היא עדין אותה תחושת קרירות בלבן-כחול של פרצוף-ספר. האתר שלך לעומת זאת יכול להגדיר במדויק את התחושה שאת רוצה ליצור אצל הלקוחות שלך. הוא יכול לשקף את האופי שלך ואת המהות של העסק- האתר שלך זה הבית שלך ולא חדר להשכרה בבניין משרדים קר. באתר יש לך מקום מסודר בו את יכולה להציג את עצמך, בו יש מקום להציג את העבודות שלך, יש מקום להסביר, לפרט, לענות על שאלות נפוצות, מקום בו אפשר ליצור איתך קשר בצורה רצינית ומסודרת.
4. עסק רציני– אולי אני הולכת לסבך את עצמי, אבל סורי, עסק שאין לו אתר אינטרנט הוא עסק שנתפס פחות רציני בעיני. באתר אינטרנט יש משהו מחבר לקרקע, משהו שמקרין שיש אבא ואמא לעסק. מסמן לי שמישהו השקיע מחשבה וזמן ליצור לעצמו בית ולא עוד עמוד ארעי בפייסבוק. אם יש לכן כרטיס ביקור, אז בכלל… הרבה יותר מקצועי/רציני/נראה טוב לציין את כתובת האתר שלך מאשר לכתוב: חפשו אותי בפייסבוק…
5. צאי מהקבעון– להקים אתר אינטרנט זה לא כ-זה מסובך ולא כ-זה יקר. יש אופציות חינמיות, למשל: vix או וורדפרס, כשהראשונה הרבה יותר אינטואיטיבית למי שאין לו מושג בתכנות, אבל השניה יותר מוצלחת בפרמטרים אחרים. אפשר אפילו לבנות בלוג-אתר בוורדפרס/בלוגר וכבר יש לכן נוכחות רצינית יותר ברשת. אפשר גם ל"העז" להשקיע תקציב קטן ולשלם למישהו שיוכל לבנות עבורך אתר. כן, זה מפחיד- להשקיע כסף שאין לי, אבל זה חיוני. חיוני מאוד.
הצלחתי לשכנע אותך? מחפשת מישהו שיוכל לעזור לך עם אתר ומהר? מוזמנת להתייעץ, לשאול ואפילו לקבל ממני הצעה.
טרולי יורז,
אנה
בפוסט הבא: ולמה בכל זאת כדאי שיהיה לך עמוד עסקי בפייסבוק?
כמה שאת צודקת.
משהו את. משוגעת על הכתיבה שלך ועל התובנות שלך 🙂
נהדרת