הרבה לקוחות שואלות אותי: אז מתי אני צריכה להעלות סטאטוס? באיזה תדירות לכתוב פוסטים בבלוג? ומתי אידיאלי לשלוח ניוזלטר?
על פניו התשובה המתבקשת היא "אין נוסחת קסמים". אז זהו, שיש! את הנוסחה המנצחת של תזמון פרסום תוכן ברשת הזו אני משאילה מ- Russell Sparkman, אשף תוכן אמריקאי. לנוסחה קוראים 1-7-30-4-2-1 (תכף תביני מדוע) ואני מבטיחה לך שאם תפיצי תוכן איכותי ובעל ערך לפיה, יקרו לך קסמים:
1- אחת ליום: עדכני תכנים רלוונטים ברשתות החברתיות: מבצעים/עדכונים שוטפים שלך, ידיעות חדשותיות מהתחום שלך. הגיבי לתגובות שכתבו לך בבלוג או תגובות לפוסטים של אחרים.
7- אחת לשבוע: פרסמי לפחות פוסט אחד בבלוג (עדיף כמובן שניים או שלושה…), פרסמי וידאו בן דקה של הדגמת מוצר, פרסמי מדריך שימושי קצר, השתתפי בדיון בקבוצת פייסבוק, עדכני את האתר שלך.
30- אחת לחודש: פרסמי פוסט או מאמר ארוך יותר שמבוסס על מחקר או ראיון עם מישהו, שלחי ניוזלטר במייל, פרסמי וידאו בן 2-3 דקות, צרי מצגת, צרי אינפוגרפיקס, ארגני ישיבה לא רשמית על כוס קפה עם לקוחות, ארחי בבלוג שלך או התארחי בבלוגים של אחרים, פרסמי סיפור על לקוח שלך, הכיני וובינר.
4- אחת לרבעון: הכיני חוברת/מגזין/קטלוג, פרסמי סדרת סרטונים, נהלי תחרות או הגרלה.
2- פעמיים בשנה: הפיקי אירוע וירטואל או אמיתי, פגשי את הלקוחות שלך פנים מול פנים, פרסמי חוברת המרכזת מאמרים וחומרים חשובים שלך.
1- אחת לשנה: הפיקי אירוע מתועד שיהווה מקור לחומרים במהלך השנה.
נלחצת? כן, אני יכולה להבין מדוע. הנוסחה הזו אכן דורשת הרבה זמן והרבה השקעה. כדי להוריד את מפלס הלחץ שלך, אני כן ממליצה לך לעדכן את קהל הלקוחות שלך באופן יומיומי לגבי המתרחש אצלך בעסק (אל תיבהלי, היום כבר אפשר לתזמן עדכונים כאלה הרבה מאוד זמן מראש). בנוסף, אני ממליצה בחום לפרסם פוסט אחד לשבוע, אבל גם אחת לשבועיים יהיה מצוין. מעבר לכך, אם את קצרה בזמן (ואני יודעת שאת כן), בחרי אחת מהפעולות שמתוארות בכל פרק זמן, כלומר או, או, או ולא גם וגם וגם.
נוסחת התזמונים שלפניך דורשת הרבה, אבל גם מניבה תוצאות. אם את יודעת שאת מתקשה לעמוד גם במשימות הבסיסיות ביותר יתכן ואת צריכה עזרה. אשמח להיפגש איתך ולסייע לך לבנות אסטרטגייה יצירת תוכן שתוכל להעצים את הנוכחות שלך ברשת ולסייע לך להגיע אל הלקוחות שלך.
טיק-טק,
אנה
פוסט מעולה. תודה
תודה מיכל 🙂
אחד הטובים (והמלחיצים) שלך 🙂
יאללה לעבודה!!!
תודה דבורי!
אכן קצת מלחיץ, מניחה שאם נעשה אפילו רבע מהכתוב זה יהיה נהדר 🙂
הכל נשמע טוב ויפה, אבל אם הייתי מצליחה לפרסם פוסט פעם בחודש, זה היה הישג חיי.
אני לא מצליחה להבין איך אפשר לעשות את כל זה וגם לעבוד (אני יודעת, אפשר לתת למישהו לעבוד בשבילך..).
למעשה, אני אנסה להפוך את זה לאחת המטרות של השנה הזאת. וזה רק בבלוג הפרטי שלי.
שיהיה לי בהצלחה! 🙂
אחת ההצעות שלי היא לעשות אחת לזמן מה, יום מרוכז שבו כותבים פוסטים לבלוג ואז לשחרר אותם בתזמון המתאים. הכל תלוי במוזה ובקצב הכתיבה כמובן. חוץ מזה, את עושה עבודה מצוינת גם במצב הנוכחי!
פוסט נהדר. אני מאוד אוהבת רשימות עם תאריכים ויעדים ברורים 🙂 עם זאת הרגשתי שהרשימה הזו יותר נוגעת לבעלי עסקים שבמקביל לעסק מתחזקים גם בלוג. אשמח אם תוכלי לתת טיפ לבלוגריות מן המניין, כאלו שלא כותבות בשביל הביזנס שלהן, כך שאין להן ממש צורך בהכנת מצגת, מגזינים, סרטונים, פגישות עם לקוחות, ובינרים וכו'. תודה 🙂
הי שירלי,
הבלוג עוסק בייעוץ לבעלי עסקים ומכאן תוכנו.
בעיני בלוגרית שכותבת ועושה לכיף שלה לא צריך להיות לו"ז נוקשה. בכל פעם שיש לך רעיון וזמן- פשוט לכי על זה.
בזמנו תחזקתי בלוג די פעיל בנושא אירועים והייתי מפרסמת פוסט אחת לשבוע 🙂
רעיונות מעולים! תודה רבה אנה!
בשמחה! 🙂