אני מבלה לא מעט זמן בפייסבוק ויצא לי להיתקל באלפי פרופילים אישיים במהלך השנים. אחת הטעויות הנפוצות ביותר שחוזרת אצל עצמאיים ובעלי עסקים היא אי עמידה ב"מבחן החברים" של פייסבוק.
מבחן המה?! שואלים אותי בכל פעם מחדש. מבחן החברים כמובן!
הייתי שולחת אותך לפנות לחבר פייסבוק אמיתי, לבקש ממנו להציץ בפרופיל האישי שלך ולענות לך בכנות האם הוא מבין מה העיסוק שלך בחיים. אבל אני אחסוך את זה ממך ופשוט אבקש להציץ בפרופיל האישי שלך בעין אובייקטיבית ולענות על השאלות הבאות:
1. האם חברי הפייסבוק שלך (או מבקרים ארעיים) יכולים להבין מה העיסוק שלך?
2. האם הם יכולים להתעמק וללמוד עוד על העסק שלך?
3. האם הם יכולים להפנות בקלות לקוחות פוטנציאלים לעמוד העסקי או לאתר שלך?
מבחן החברים בעצם בודק האם אנחנו מנצלים בחוכמה את הנדל"ן בפרופיל האישי שלנו ומאפשרים ללקוחות פוטנציאלים לעשות איתנו עסקים.
רגע, אבל מי בכלל צופה בפרופיל האישי שלי?
מסתבר שלא מעט אנשים:
– מספיק שמכר תייג אותך כעסק מומלץ בשרשור וכבר תהיה תנועה לפרופיל האישי שלך. אם הפרופיל לא מספק את העבודה, יכול להיות שהפסדת לקוח פוטנציאלי.
– פעילות בקבוצות גם היא מזמנת סקרנים לפרופיל האישי. אני יכולה לומר מניסיוני שהרווחתי כמה לקוחות נהדרים מנוכחות בקבוצות פייסבוק. חלקן אפילו לא היו קשורות ישירות לתחום העיסוק שלי. מספיק שהתשובה שלי מאוד מצאה חן בעיני מישהו וכבר יש לי נקודות בונוס כבעלת עסק.
– גם אם המליצו עלינו מפה לאוזן, יש סיכוי סביר שמקבל ההמלצה יחפש אותנו בפייסבוק. את שם העסק לא תמיד זוכרים, אבל את השם שלנו לרב בהחלט כן, לכן המחפש יגיע ככל הנראה ישירות לפרופיל האישי.
איזה נדל"ן בפרופיל האישי שלי אני יכולה לנצל לקידום העסק?
תמונת קאבר– התמונה הגדולה שנמצאת בראש הפרופיל. זו תמונה בולטת עם המון נוכחות ואפשר לנצל אותה כדי לספר את הסיפור של העסק שלנו. תמונה (מהממת) של מוצר, פרויקט, אווירה תעשה את העבודה. גם תמונה איכותית צבעונית אחרת.
השתדלו לא להשאיר את הקאבר ריק או עם תמונה מפוקסלת. זה משאיר רושם רע.
תמונת פרופיל– ההמלצה היא להשתמש בתמונה ברורה של הפנים שלך. תמונת פנים עוזרת ליצירת אמון וקשר עוד לפני שהוא נוצר בפועל. לפעמים זה נח להסתתר מאחורי תמונה משפחתית או איור אבל זה לא ממש טוב לעסקים.
שורת האינטרו– שורת היכרות. יש בה מקום לכתוב טקסט קצר (ללא קישורים) כאוות נפשך.
זה המקום לספר באופן ברור מי אני בעצם. שורת האינטרו בולטת מאוד בעיקר כשנכנסים לפרופיל שלך דרך הנייד וחבל לפספס את הנדל"ן הזה.
אם טרם הכנסת שורת אינטרו- זה המקום בו פייסבוק שואל אותך: "מה המוטו שלך לחיים?" מיותר לציין שלא באמת חייבים לכתוב שם את המוטו (בצילום המסך למטה מופיעה הגרסה באנגלית ובעברית).
קישור לעמוד העסקי– אם הייתי מקבלת שקל על כל פעם שהייתי רואה עצמאית שבפרטים שלה מופיע "self-employed" במקום קישור לעמוד העסקי, הייתי אישה מאוד עשירה היום. זה ה-מקום לקשר בינך לבין העמוד העסקי שלך וליצור מסלול ישיר מהאישי לעסקי וגם אחלה דרך לקבל לייקים.
תמונות נבחרות– יש לך אפשרות להעלות עד 5 תמונות נבחרות שיישארו קבועות בראש הפרופיל שלך. זה נדל"ן נהדר להעלות אליו תמונות של מוצרים/פרויקטים/פרסומים מוצלחים שיצא לך לעשות.
קישורים לנכסים דיגיטליים– כאן אפשר להכניס קישורים לאתר, דף נחיתה, חנות אינטרנטית, חשבונות של רשתות חברתיות אחרות וכולם יהיו לחיצים ויאפשרו מעבר מיידי מחוץ לפייסבוק. נהדר, לא?
תוכן– לשתף תכנים מהגרלות, לפרגן לשכנה הקוסמטיקאית ולשתף את הכתבה מה"ארץ" זה נחמד, במינון.
השאלה הגדולה היא האם יש בפרופיל שלנו גם תוכן שיכול לעמוד "במבחן החברים". זו לא המלצה גורפת ואני בהחלט מכבדת אנשים שמחליטים לעשות הפרדה מלאה בין האישי לעסקי, אבל שימוש אינטלגנטי, מסוגנן ומעודן בפרופיל האישי לקידום העסק יכול לעודד יופי של מהלכים עסקיים.
שוב, מניסיון אישי, לפחות שליש מהלקוחות שלי הגיעו אלי דרך "חברות וירטואלית" והתכנים שהעלתי בפרופיל האישי שלי.
אגב, לא כל התכנים שלך בפרופיל האישי צריכים להיות ציבוריים וגלויים ואפשר בהחלט לשלוט במי רואה מה, אבל את פרטי העסק שלך אני לא רואה שום סיבה שבעולם להסתיר.
איך מעדכנים את הפרטים טכנית?
בגזרת משפט האינטרו- פשוט לוחצים על "What's your life motto" ומעדכנים את התוכן.
בגזרת התמונות לוחצים על הוספת תמונות ובוחרים מתוך תמונות שהועלו בעבר לעמוד או תמונות חדשות.
עדכון לינקים לאתרים חיצוניים בלחיצה על הרובריקה התחתונה.
חיבור לעמוד העסקי ועדכון העיסוק- טיפל'ה (באמת טיפל'ה) יותר מורכב ולהלן השלבים:
שלב א': לוחצים על העיפרון שמתגלה כשמרחפים עם העכבר באיזור הנתונים
שלב ב': בתפריט עם הינשוף נוכל לבחור איזה מידע אנחנו חושפים ואיזה מידע נרצה שיופיע לנו באינטרו. כדי לחבר אותנו לדף העסקי נלחץ על "Add a workplace".
שלב ג': נקליד ברובריקת "Company" את שם העמוד העסקי עד שהוא יופיע לנו ברשימה לבחירה. נלחץ עליו.
שלב ד': מכניסים מידע לגבי Position- כלומר, התפקיד שלנו בעסק. אפשר לבחור בתפקיד כגון בעלות (owner) או ניהול (CEO) ואפשר ממש להגדיר מקצוע כמו מעצב, אדריכל וכדומה.
מעדכנים אם רוצים את האיזור הגאוגרפי, תיאור תפקיד קצר ואת תאריך תחילת העסק/עבודה.
לא שוכחים להשאיר את המידע הזה ציבורי- Public כדי שיהיה חשוף לכולם. לוחצים שמירה וסיימנו!
בסך הכל מדובר בכמה שינויים קלים אבל מאוד משמעותיים שהופכים את הזמן שאנחנו משקיעים בפייסבוק להרבה יותר אפקטיבי עבורינו.
אז באיזה ציון עברת את מבחן החברים?
אנה בן שבת
הברקונט
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
אני הכי מתבאסת כשלא רואה קישור בין הפרופיל הפרטי לעמוד העסק…זה ממש חובה שיהיה😀
לגמרי. זה הא'-ב'. פשוט חבל.
אחד הפוסטים הכי מדויקים על פייסבוק שקראתי. חובה לכל בעל עסק (ותכלס גם לכל מי ששכיר, כי – מי יודע..)
וואו 🙂
תודה שרון על המחמאה. נו, עברת את המבחן?
פוסט מעולה כרגיל. אני חושבת שעברתי את מבחן החברים, למרות שאני מתקשה לשחרר את הפרופיל הפרטי לטובת העסק….
יששש! מה שאת עושה בפרופיל האישי הוא בדיוק השילוב המנצח בין עסקי לפרטי. לא צריך יותר מזה.
פוסט מעןלה שעושה הרבה סדר. תודה על ההסברים המפורטים אני הולכת לבחון חבר ולעדכן את הפרופיל.
שוב תודה
שמחה שעזרתי!
שיפצתי ועידכנתי לפי הנקודות שציינת, נהדרת! תודה!
נהדרת בעצמך 🙂
פוסט מעולה. שומרת לי אותו והולכת לשפץ קצת. תודה רבה!
תודה לך!
תיקנתי ושיפצתי כיאה לחננה שאני….
לא מצאתי איפוא אפשר להעלות את החמש תמונות הנבחרות שיראו תמיד.
פוסט מצוין וחשוב.
אמור להופיע לך בפרופיל האישי מתחת לפרטי האודות שלך, יכול להיות שיש שם כבר תמונות שבחרת בעבר?
הסתדרת?
איזה פוסט מצוין ואיזה מזל שהייתי בסדנה שלך לפני שנה וכעת שבדקתי את הדף האישי שלי, הכל בו בדיוק לפי מה שכתבת כאן. אני תלמידה שמיישמת!!!!
איזה כיף! אלופה!
אנה אנה אנה! איזה פוסט מעולה. ממוקד, קל להבנה ומעורר לפעולה. כזה לא ראיתי מזמן בים הפוסטים, בטח לא באלו שמדברים על הפייסלנד. תודה רבה על פוסט משובח!
וואו, וואו. כמה מחמאות! תודה עופרי 🙂
תודה לך על זה! ניגשת לבדוק מיד את עצמי…
נו, עברת? 🙂
פוסט נפלא. תודה:)
לא מצאתי את המקום שבו אני יכולה להוסיף קישור לאתר שלי.
הי,
לחצי על אודות/about בסרגל הלבן בפרופיל שלך (ההוא שצמוד לתמונת הפרופיל), משם, בסרגל הצדדי שנפתח על Contact and basic info ואז יש לך מקום להכניס אתר ורשתות חברתיות נוספות.
תודה רבה אנה😊
אנה יקירה!
פוסט מעולה!
ערכתי שינויים בעמוד הפרטי, מקווה שיביא לתוצאות,
תודה
תודה! לטווח הרחוק בטוחה שיביא.
פוסט מצויין, מסביר בבירור וכתוב מעולה שמניע לפעולה, ועכשיו לעבודה:)
בהצלחה!!
פוסט מעולה. בעקבותיו – עדכנתי והוספתי דברים, אבל – אני לא מצליחה להחליף את התמונות בחמש התמונות – יש שם 5 אקראיות שנבחרו במקרה, ואני מנסה לשים שם אחרות (בהתאם להמלצתך).
חלון העריכה מאפשר רק save או cancel
מה אני מפספסת?
ותודה שוב!
תודה 🙂
אם את מרחפת מעל אחת מהן, בקצה יש לך איקס למחיקה ואז את יכולה לבחור אחרת במקומה (או למחוק את כולן). לאחר הבחירה המחודשת את לוחצת save.
מקווה שאני ברורה.