עצמי רגע עיניים וחשבי מה האסוציאציות הראשונות שעולות לך כשאת חושבת על שיווק.
האסוציאציות הראשונות שעולות לי, באופן לגמרי אוטומטי, הן פרסומות מעצבנות, מיילים מציקים והכי גרוע שיחות מכירה בטלפון שתמיד מגיעות בזמן הלא נכון במקום הלא נכון.
מרגיז, מעצבן ובטח ובטח שלא עושה חשק לקנות. מזל שהאסטרטגיות השיווקיות המיושנות האלה בדרכן להתפוגג מהעולם. למה בדיוק הן מתפוגגות? כי אנחנו נמצאים במרכזה של רבולסיון או בעברית- מהפכה בעולם השיווק.
טקטיקות השיווק המיושנות שדוגלות ברדיפה אחרי הלקוח לכל מקום אליו יפנה נלעסו עד דק ומוצו עד תום והן כמעט ולא רלוונטיות יותר וטוב שכך.
קשה שלא לשים לב, בטח ובטח אם את בעלת עסק, למהפכה שעובר עולם השיווק בהשפעתה של המדיה החברתית:
בלוגים, פייסבוק, יוטיוב, טויטר, פינטרסט, אינסטגרם, אפליקציות סלולריות ורבים אחרים מעניקים לעסקים הזדמנות מצוינת למשוך אליהם לקוחות פוטנציאלים.
למשוך, כן למשוך. שימי לב לפועל הזה. למשוך זה ההפך מלדחוף.
זוהי בדיוק המהות של שעומדת מאחורי המהפכה שמתרחשת בעולם השיווק. הטקטיקה השיווקית היא כבר מזמן אינה לדחוף או לרדוף אחרי לקוחות אלא לגרום להם להימשך אלינו בעצמם.
איך גורמים להם להימשך אלינו?
בארבע מילים: יוצרים תוכן מעורר השראה.
בקצת יותר מארבע מילים: משתמשים בכלי המדיה החברתית כדי ליצור תוכן מעניין, מסקרן ובעל ערך עבור הלקוחות שלנו ולמשוך אותם אל המותג או העסק שלנו.
אבל מה זה התוכן הזה?
שואלים אותי לא פעם לקוחות, חברים ומשפחה.
זו אכן שאלת השאלות.
פוסט בבלוג, סטאטוס בפייסבוק, תמונה באינסטגרם, סרטון ביוטיוב, נעיצה בפינטרסט, ציוץ בטוויטר או וובניר הם תכנים שבתנאים מסוימים עשויים למשוך אליך לקוחות ויותר מכך, הם עשויים לגרום ללקוחות להפוך לשגרירים שלך ולחלוק את התוכן עם חברים שלהם ברחבי הרשת.
הבטחתי לעצמי שלא להשתמש ב"קלישאת המלך", אבל תוכן בעידן הנוכחי הוא ללא ספק המלך הבלתי מעורער של הטקטיקה השיווקית של כל בעלת עסק. למעשה יצירת תוכן בעבור בעלי עסקים היא חובה בלתי כתובה בין אם ירצו בכך ובין אם לא.
מלאכת יצירת התוכן לא תמיד פשוטה מכיוון שיצירת תוכן סתמי תפספס לגמרי את המטרה. התוכן שלך חייב להיות: אותנטי, מעורר השראה, בעל ערך, משעשע, מפתיע, מעניין ומושך תשומת לב. אם את רוצה נוכחות בולטת ברחבי הרשת את צריכה להשקיע בתוכן שמסייע ללקוחות שלך, שמציג אותך באור מקצועי ומהימן ובסופו של יום, במאני טיים, גורם ללקוח לרכוש את המוצר או השירות שלך.
הי, יכול להיות שנבהלת קצת?
יצירת תוכן ללא ספק נשמעת כמו הרבה מאוד עבודה ואכן זה לא תמיד סיפור פשוט.
אם לא יצא לך להתעסק עם תוכן בעבר, אם את מרגישה תקועה עם מה שיש לך ביד, אם את מרגישה צורך לחדש את מלאי הרעיונות שלך, אני מזמינה אותך לעקוב אחרי בהברקונט (יש אפשרות לקבל עדכונים ישירות למייל כשעולה פוסט חדש) ולקבל ים עצות ובוסט של אנרגיות ליצירת תוכן מעורר השראה לעסק שלך.
stay tuned,
אנה