זה סשן השאלות- תשובות השלישי בנושא שיווק דיגיטלי שאני יוזמת בתקופה האחרונה. אני נהנית מאוד לענות על שאלות נקודתיות שמעניינות ומטרידות אתכם, זה עוזר לי להתמקד ומצליח לשקף את מה שמעניין הרבה, אבל לא הרבה מעזים לשאול. הפעם כל השאלות היו על שיווק בפייסבוק וזה מצוין, כי פייסבוק הוא אחלה כלי לעשות איתו שיווק.
בפעמים הבאות אני בהחלט אשמח לענות לכם על שאלות בעוד תחומי שיווק דיגיטלי- Bring it on!
🙂 שנתחיל?
לכבוד השואל הראשון נח גילאור, מאמן לשינוי קריירה, קראתי לפוסט "אתם שאלתם…" בהתאם לחוקי האקדמיה ולא בלשון נקבה כהרגלי והוא שאל אותי שאלות מעניינות על עתידו של השיווק בפייסבוק:
פייסבוק מתקרבת ללינקדין ולהפך. אשמח לשמוע על שינויים שאת יודעת שחשוב לדעת עליהם למי שמשתמש בשתי הפלטפורמות?
[רגע לפני, למי שלא מכיר- לינקדאין היא רשת חברתית שמטרתה היא יצירת קשרים מקצועיים ועסקיים והיא משמשת רבות לגיוס עובדים וחיפושי עבודה בעיקר בתחומים טכנולוגיים]. ולתשובתי:
פייסבוק מנסה לאט לאט לייתר את כל האתרים, ממשקים, יישומים שיש לאינטרנט להציע לנו ולהשאיר אותנו בתוך פייסבוק עצמה. מכאן שאחד היישומים המתבקשים הוא יישום של הצעות עבודה. אני לא חושבת שהיא באה להתחרות בלינקדאין, מכיוון שליקנדאין מתמקדת יותר במשרות טכנולוגיות ובדרג בכיר יותר, אבל היא לגמרי מתחרה בשיטות מסורתיות יותר כמו אתרי ומודעות דרושים ומכוונת לכל סוגי המשרות.
בנתיים היישום יפתח לארצות הברית וקנדה (מניחה שבמהרה גם יגיע אלינו) ויאפשר לעמודים עסקיים להחזיק בטאב שבו יוצעו משרות שהעסק או החברה מחפשים לאייש. את קורות החיים יהיה אפשר להעביר ישירות דרך המסנג'ר של פייסבוק.
בניגוד ללינקדאין פרסום המשרות יהיה חינמי לחלוטין (בנתיים) וקידומן יתבסס על מאגר הנתונים הרחב של פייסבוק מה שיאפשר פילוח הרבה יותר מדויק של קהלים.
מה הדבר הבא? מה החידוש הבא שכדאי לנו לעשות בפייסבוק?
כדאי הוא המלצה מאוד סובייקטיבית ולכן אני רק אציג אופציה חדשה יחסית ומאוד מעניינת ולא אמליץ אם כדאי או לא.
זה כמובן לשיקול דעתכם, הידע הטכני שלכם, התקציב וכו'.
הקמפיינים הממומנים בפייסבוק החלו להפנות גולשים לשיחה במסנג'ר במקום שליחה לאתר חיצוני (האופציה אגב נמצאת בקמפיינים של "תנועה החוצה").
אחת האופציות החדשות והמעניינות יחסית היא שימוש בבוט (קיצור של רובוט) שמחליף מענה אנושי, חוסך לנו זמן, מסנן עבורינו לידים ואוסף עבורינו מידע.
הבוט הוא בעצם תוכנת מחשב שמבצעת פעולות מוגדרות בתנאים מוגדרים.
תסריט לדוגמא:
גולשת כותבת במסנג'ר: "אשמח לקבל מידע על השירותים שאת מציעה?"
בוט: "אשמח לספר לך. האם את מתעניינת בהדרכה בנושא פרסום ממומן, בסדנת האונליין או במפגש בניית אסטרטגיית תוכן?"
גולשת: "סדנת האונליין."
בוט: " בחירה מצוינת 🙂 לחצי על הקישור לקבלת כל הפרטים."
זו למשל שיחה אפשרית בין גולשת לעמוד שלי לבין הבוט מבלי שאני עצמי עשיתי משהו (חוץ מלתכנת את הבוט עצמו). זה בהחלט חוסך לי לא מעט זמן ומסנן לקוחות ולדעתי זה כיוון עתידי שהולך להתפתח מאוד בקרוב.
הנה הצעה לתוכנת בוט שמצאתי ברשת באופן אקראי.
מדברים כל מיני טרנדים כפאסה. למשל שאלות ותשובות, חוברות טיפים להורדה וכולי. אז האם באמת זה פאסה?
הי! שאלה של שיווק דיגיטלי בכלל ולא שמתי לב!
השאלה היא מתי טרנד הופך להיות פאסה? ומה זה פאסה בכלל? 🙂
אני מניחה שמגיע הזמן בו מעל 30% מהאוכלוסיה (אל תתפסו אותי על מספרים) משתמשים ב"טרנד"' הוא מאבד מהייחודיות והחדשנות שלו והופך להיות לעוס ושחוק או פאסה כמו שאמר נח.
יחד עם זאת, חשוב לבחון האם הטרנד ממשיך להביא קהל? האם הוא מפרנס אנשים? לטעמי, זה מה שצריך לקבוע האם להפסיק להשתמש בשיטה.
מניסיוני כרגע, שאלות-תשובות, חוברות טיפים להורדה וכו' עדין עובדים. אנשים ממשיכים להוריד מדריכים חינמיים, להירשם לרשימות תפוצה ולרצות מידע בעל ערך. זה שהשיטות לא חדשניות זה ברור, האם כבר לא כדאי להשתמש בהן? בהחלט לא הייתי פוסלת אותן על הסף.
את השאלות הבאות שאלה דבורי אקשטיין, צלמת הריון, ניובורן ומשפחה:
בוודאי. בדיוק בצורה הזו מנהלים מנהלי רשתות חברתיות עמודים עסקיים וקמפיינים למיליוני בעלי עסקים בעולם.
בכל עמוד עסקי יש לך אפשרות להוסיף בעלי תפקיד לדף ואת יכולה לבחור את ההרשאות הספציפיות שאת נותנת לכל בעל תפקיד. ההרשאה הזו נותנת אפשרות של פרסום תכנים בעמוד אך לא פרסום ממומן. את ההרשאות של הפרסום הממומן ניתן לתת רק במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק- מנהל המודעות- האדס מנג'ר (או הפאואר אדיטור או הביזנס מנג'ר- מערכות מתקדמות לפרסום ממומן).
אגב, טיפ לגבי ניהול העמוד: אם אתם המנהלים היחידים של העמוד כדאי שתוסיפו לגיבוי בן/בת זוג, חבר/ה קרוב/ה שאתם סומכים עליהם כדי שאם חלילה חשבון הפייסבוק שלכם יפרץ יהיה עוד מישהו שתהיה לו גישה לעמוד. זכרו לבטל את כל ההתראות אצל מנהל העמוד הרדום שלכם כדי שהוא לא יצטער על היום שבו הוא הסכים להצטרף לעמוד.

איך אפשר לבצע קידום ממומן לכל דף באמצעי תשלום אחר? כלומר האם יש דרך להגדיר אשראי שונה בדף עצמו ולא באדס מנג'ר של האדמין שמבצע את הקידום?
את אמצעי התשלום אפשר להגדיר רק באדס מנג'ר. גם כאן כאמור, לכל אדס מנג'ר ניתן להוסיף בעלי תפקיד לדף שיוכלו להשתמש בחשבון המודעות לפרסם מודעות עבור הדף העסקי.
מה הדרך לשתף מפייסבוק לאינסטרגם או שרק ההפך ניתן?
באופן ממומן אפשר לפרסם תכנים מהפייסבוק באינסטגרם.
ראיתי לאחרונה מודעות ממומנות שהיה עליהן לחצן "שלח לי הודעה". האם זו תבנית אוטמטית (אם כן באיזה סוג מודעה) או בניה ספציפית לקמפיין?
מדובר בשדרוג של פייסבוק בתקופה האחרונה. מודעות הקליקים הפכו למודעות "תנועה" שמפנות את הגולש או לאתר חיצוני, לאפליקציה או לשיח במסנג'ר לפי בחירתך. כאן משתלב גם נושא הבוטים עליו דיברתי לפני כן שמאפשר לרובוטים להתחיל שיח עם הגולשים.
את השאלות הבאות שאלה שירן כרסנטי הבעלים של Tiny Dreams- משחקים ופעילות לילדים:
אשמח לדעת על סוגי הקמפיינים השונים של פייסבוק ומה הכי כדאי?
לכל קמפיין צריכה להיות מטרה אחת ראשית לפיה את בוחרת את סוג הקמפיין.
חלק מסוגי הקמפיינים הקיימים הם: מעורבות בתוכן (עידוד תגובות, לייקים ושיתופים לתוכן), מעבר לאתר חיצוני, מעבר לשיח במסנג'ר, צפייה בסרטוני וידאו, העלאת כמות לייקים בעמוד, הגברת המרות באתר, איסוף לידים מתוך הפייסבוק, הורדת אפליקציה, קידום עסק (פיזי) מקומי ועוד.
ושלאלתך, מה הכי כדאי? אין הכי כדאי. השאלה היא מה מתאים לך ומה המטרה שלך. חשוב רק לקחת בחשבון שקמפיינים בהם אנחנו רוצים להוציא אנשים החוצה מהפייסבוק יהיו יקרים יותר ביחס לקמפיינים בהם אנשים נשארים בתוך הפייסבוק.

האם ניתן לטרגט מודעה לאוהדים של דף מסוים שאינו הדף שלי?
לחלק (קטן יחסית) מהעמודים בארץ זה אפשרי ולרב לא. פייסבוק קובע על פי קרטריונים ששמורים עימו איזה עמודים נוכל לבחור בתור תחומי עניין אבל הכמות שלהם מוגבלת ולעיתים מדובר בעמודים המוניים שבחירה בהם לא באמת תשקף בצורה מדויקת את תחומי העניין של הקהל.
כמה זמן צריך לרוץ קמפיין כדי שיהיו אפקטיבי?
אין זמן מינימום שקובע אפקטיביות של קמפיין. קמפיין הוא אפקטיבי כל עוד הוא עונה על המטרה שהגדרת מראש: את ממשיכה לקבל לייקים לעמוד בקצב- יופי, מתקשרים אליך להירשם לסדנה- מעולה, קונים את המוצרים שלך- מצוין.
יחד עם זאת אחרי תקופה, כתלות בגודל הקהל שהגדרת, פייסבוק מתחיל למצות את הקהל ולכן לאט לאט הקמפיין מתחיל לדעוך ואז זה הזמן להחליף את הקופי של הקמפיין או לרענן את קהל היעד.
תודה לשואל ולשואלות, נהנתי מאוד ומקווה שגם אתם.
אם אתם מוצאים את עצמכם מתעניינים בפרסום ממומן בפייסבוק ורוצים להתמקצע בו יותר, יש לכם הזדמנות לעשות זאת באמצעות סדנת האונליין- פרסום ממומן בפייסבוק (לחצו על הקישור).
שאלות בנושא שיווק בפייסבוק #1
(הסשן השני הוביל לפוסט הזה:) איך מתחילים לכתוב ניוזלטר- מורה נבוכים
אנה
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
שאלות ותשובות מצוינות. תודה על הידע שאת חולקת בנדיבות.
תודה רבה נעמה 🙂
מעריצה את הרצון שלך להגיב בכל פעם לפוסטים.
אלופה, איזה כיף לקבל כל כך הרבה מידע איכותי ממך!