אם את מוכרת מוצר או שירות מסוים סביר להניח שיש לך באתר עמוד שאלות תשובות. אם אין לך עמוד כזה לא נורא, אחרי קריאת הפוסט תביני מדוע חיוני להשקיע בו קצת מחשבה. עמוד שאלות תשובות נועד לענות על שאלות שעלולות לצוץ ללקוח. למעשה זהו מרכז שירות לקוחות קטן של העסק.
במרבית הפעמים אנחנו בכלל לא משקיעים מחשבה בעמוד הזה אך למעשה אנחנו שוכחים שאם לקוח פוטנציאלי כבר הגיע לעמוד הזה כנראה שהוא מתעניין ברכישת המוצר ולכן כדאי להשקיע מאמצים במידע שישכנע אותו ויקל עליו את תהליך הקנייה. עמוד שאלות תשובות עוזר לבנות אמון, מלמד את הלקוח ובונה איתו מערכת יחסים.
כמה כללים לכתיבת עמוד שאלות תשובות מנצח
1. עני על השאלה שנשאלה- אל תפליגי בתיאורים. הלקוח רוצה תשובה ברורה על השאלה שלו ולא חומר שיווקי נוסף על המוצר.
2. כן/לא– התשובה המיידית לשאלה צריכה להופיע מיידית בסיומה. כן/לא/שחור/לבן ורק אחר כך פירוט והסבר קצר.
3. אל תחששי לענות על שאלות מורכבות- מדוע את יקרה יותר מהמתחרים? מדוע את זולה יותר מהמתחרים?
4. בלי ז'רגון- אל תשתמשי במונחים מקצועיים ברמה גבוהה. כתבי פשוט ובגובה העיניים.
5. בהירות-עני באופן ברור בציון עובדות חד משמעיות ולא תיאורים שיווקיים. כתבי המוצר שוקל X ק"ג ולא המוצר קל לנשיאה.
6. הומור לא יזיק- אומנם את צריכה לענות לנקודה אך אל תחששי להשתמש בטון הומוריסטי ובפנייה אישית.
7. אפשרי הדפסה קלה של הקובץ.
8. סדר- אם יש הרבה שאלות, סדרי אותן לפי נושאים שונים כדי להקל על הגולשים את החיפוש.
9. יצירת קשר-השאירי לינק ליצירת קשר/שירות לקוחות. כלומר, תני ללקוחות עוד אפשרות לשאילת שאלות. הזמיני את הלקוחות לשאול שאלות נוספות ולשלוח אותן למייל.
10. הרחבות- השתמשי בלינקים לחומרים אחרים שכתבת בנושא השאלה על מנת שלקוחות שמעוניינים בכך יוכלו להרחיב את ידיעותיהם.
11. לימונדה– תוכלי להפוך כל שאלה נוספת ששואלים אותך לפוסט או חומר קריאה באתר.
12. עדכניות– הקפידי לעבור ולעדכן את עמוד השאלות-תשובות אחת לכמה זמן. הוסיפי תשובות על שאלות נוספות שאת נשאלת עם הזמן.
13. צעד לפני- נסי לשאול בדף שאלות שלקוחות לא מצליחים לחשוב עליהן- לפעמים כדי לדעת מה לשאול צריך היכרות יותר מעמיקה עם המוצר. חשבי על שאלות כאלה ועני עליהן.
אני בטוחה שאחרי הפוסט הזה את מבינה שלעמוד שאלות ותשובות יש חשיבות עצומה והרבה מאוד פוטנציאל לסייע בשיווק ומכירה בעסק שלך. צרי לך רשימת שאלות נפוצות, עני עליהן לפי החוקים וצרי רובריקה ייעודית באתר שלך. אין לך אתר? תוכלי ליצור טאב שאלות ותשובות בפייסבוק או ליצור פוסט נעוץ בדף העסקי.
לעבודה,
אנה