מעל חמש שנים אני עוסקת בפרסום ממומן בפייסבוק מה שאומר שטעיתי, נפלתי, קמתי, למדתי, התמקצעתי ועכשיו אני יכולה לומר בביטחון שאני יודעת דבר או שניים על פרסום ממומן. בחצי השנה האחרונה החלטתי לתת פוש בנושא ולהנגיש אותו לכמה שיותר בעלות עסקים בצורה כמה שיותר ברורה ובהירה ובעיקר לנסות למנוע טעויות קריטיות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ובמקום לייצר הכנסה גורמות לבזבוז מאכזב של כסף.
פרסום בכלל ופרסום בפייסבוק בפרט הם לא מדע מדויק. אבל יש רעיונות, עקרונות וכללים שחשוב מאוד להקפיד עליהם כדי שהפרסום הממומן יצליח. לאחרונה הכנתי הדרכת וידאו שכוללת את מרבית הטעויות הנפוצות עליהן שמעתי שוב ושוב מבעלות עסקים.
>> אם תרצי לצפות בהדרכה- תוכלי לעבור אליה עכשיו.
אם את מהאנשים שמעדיפים את המילה הכתובה- הנה סיכום קצר של כל הטעויות הנפוצות בפרסום ממומן בפייסבוק:
1- מכירה לקהל קר– יש לנו ציפייה שקהל שלא מכיר אותנו כלל ירצה לקנות מאיתנו בלי יצירת אמון בסיסי. זה אומנם עשוי לעבוד לנו לעיתים רחוקות אבל הדרך הנכונה לגרום ללקוחות לרכוש מאיתנו היא ליצור איתם מערכת יחסים לפני שאנחנו מציעים להם הצעות. לכן חשוב להתאים את סוג הפרסום לסוג הקהל- קר (שלא מכיר אותנו) או חם (שכבר יודע עלינו דבר או שניים).
2- שימוש בכפתורי קיצור דרך ללא הכנה מוקדמת– כפתור ה-Boost Post עשוי להתגלות כמבזבז תקציב רציני על קהל לא רלוונטי. כדי להשתמש בכפתור בחוכמה חייבים להגדיר קהלים מדוייקים אליהם נפרסם בהמשך ואת זה אפשר לעשות רק דרך מנהל המודעות. ובכלל אם רוצים לנהל קמפיינים בצורה מקצועית ואפקטיבית כדאי לעשות זאת דרך מנהל המודעות ולא בדרכי קיצור.
3- משיכה של קהל לא רלוונטי– לבניית קהלים בפייסבוק יש כללים שחשוב לשמור עליהם כדי לא למשוך קהל לא רלוונטי. רב המשתמשים לא שומרים על כללים אלה ומגיעים ללקוחות לא רלוונטיים בעליל. זה אופנתי להאשים את פייסבוק (גם אני עושה את זה לפעמים) אבל בסופו של דבר הבחירות שלנו והמעשים שלנו הם אלה שקובעים את איכות הקמפיינים שלנו.
4- טעות בבחירת הקמפיין– פייסבוק מציע סוגים שונים של קמפיינים ומודעות. הבחירה בסוג המודעה צריכה להיות קשורה ישירות למטרה שלשמה אנחנו מפרסמים אחרת שוב, אנחנו מבזבזים כסף וזמן.
5- טעות בבחירת המיקום– פייסבוק מאפשר לנו לבחור איפה הקהל הולך לראות את המודעה שלנו (על המסך עצמו ובפלטפורמות שונות). חשוב לבחור את המיקומים שמתאימים לקהל שלנו ולמטרת הקמפיין. אינסטגרם למשל, זו לא תמיד הפלטפורמה המתאימה לפרסום ממומן.
6- עבודה עם קהלים גדולים מדי– לצאת לקמפיין עם קהל של חצי מיליון איש זה לא חכם ולא מקצועי אלא אם כן אתה רשת ענקית והמונית כמו שופרסל. כדי לפרסם באפקטיביות חייבים לצמצם את הקהל לקהל איכותי ומדויק.
7- פספוס של קהל– לפייסבוק יש יכולות אדירות של ריטרגטינג (שיווק חוזר לקהל שהיה איתנו באינטרקציה) וזה למשל, בהקשר לסעיף 1, קבל חם ורלוונטי. חבל לפספס את האפשרות להגיע אל הקהל הזה.
8- תחרות נגד עצמנו– אם אנחנו מפרסים כמה מודעות במקביל לאותו קהל, אנחנו בעצם מתחרים נגד עצמינו ומשלמים לפייסבוק יותר ממה שהיינו משלמים לו הרצנו לקהל שלנו רק קמפיין אחד. חשוב לתכנן את הפרסום בצורה כזו שתמנע את הבזבוז.
9- איבוד זהות– יש עסקים שמאבדים מהאופי המאפיין אותם דווקא בפרסום הממומן. משהו בצורך למכור מוריד מהקסם ומאותו האופי שהלקוחות מתחברים אליו. לפני כל כתיבת תוכן, נשמו עמוק וחשבו למה אתם עושים את מה שאתם עושים, מה מאפיין את העשייה שלכם ומה הערכים שלכם- אל תתנו לפרסום להרוס את הקסם.
10- חוסר המשכיות – תופעה שנפוצה בעיקר במודעות של שליחה לאתר או לדף נחיתה שהקשר בינהם לבין המודעה מקרי בהחלט (מבחינת עיצוב, תוכן וסגנון). לא פלא שהגולשים לא מבינים מה קרה כאן ובוחרים לנטוש מיד.
11- ייאוש (מוקםד מדי)– פרסום ממומן בפייסבוק הוא לא מדע מדויק. הוא תהליך של דיוק ולמידה. ברגע שלוקחים את הנושא לידיים ויוצאים ללמוד ולחקור, התוצאות צפויות להגיע מהר ממה שאנחנו חושבים. הנה דוגמא אחת מיני רבות שמוכיחה זאת:
אם זיהית שאת מבצעת אחת או יותר מהטעויות, אני מזמינה אותך להציץ בהדרכה המצולמת בה אני מציגה ביתר פירוט גם את הפתרונות לטעויות הנפוצות. משך ההדרכה הוא 30 דקות והיא חינמית לחלוטין.
לחצי על הקישור>> 11 טעויות בפרסום ממומן בפייסבוק ואיך להימנע מהן.
צפייה מהנה!
אנה בן שבת
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):