נניח שנכנעת ואת מבינה שתוכלי לנצל את הזמן שלך בצורה יעילה יותר במנוחה על הספה (כי באמת מגיע לך) מאשר מול המחשב בניסיון ליצור סטאטוס פייסבוק מבריק. דבר ראשון, הרשי לי לפרגן לך מכל ליבי, כי לפעמים לדעת לשחרר זו העבודה הקשה באמת. אולם, זה שאת נחה לך בספה לא אמור לתת לך לגיטימציה לנוח על זרי הדפנה. כי מישהו עדין צריך לדאוג לנוכחות שלך ברשת. מישהו שיוכל ליצור עבורך תוכן מבריק ולמשוך אליך לקוחות. אני אקרא לבעל התפקיד הזה בשם הכוללני: כותב תוכן.
כותב תוכן אמור לעשות בדיוק מה שאת היית עושה אילו היה לך זמן ו/או כשרון ו/או סבלנות ולכתוב תוכן איכותי לאתר שלך, לבלוג או לעמוד הפייסבוק. למעשה הוא צריך לספר את הסיפור של המותג שלך, המוצרים שלך והלקוחות שלך באופן נגיש ובגובה העיניים.
*וזה הזמן להגיד שכמובן שהכוונה בכותב תוכן היא לשני המינים.
בעידן שבו תוכן בעל ערך הוא כלי שיווק מרכזי, האדם שתקחי לתפקיד הזה לא חייב להיות איש שיווק ממולח. להיפך, לאנשי שיווק חסרה פרספקטיבה נייטרלית על העסק שלך, עיתונאי לדוגמא עשוי לכתוב באופן שיסייע הרבה יותר לאמינות של התוכן.
חלק מיוצרי התוכן הטובים ביותר אינם בעלי השכלה רשמית ו/או ניסיון מפואר, אלא פשוט אנשים בעלי תשוקה לכתיבה.
באופן אידאלי כותב התוכן שלך צריך להיות בעל גישה מכירתית-עסקית, מישהו שמבין את מטרות העסק, מישהו שיש לו תשוקה לרשת ומי ש(לפחות בעולם האינטרנטי) מקושר לתחום העיסוק שלך.
כשאת בוחנת אנשי תוכן, קראי חומרים שהם כתבו, שוחחי איתם לעומק ובררי את הדברים הבאים:
חוש לסיפורים– כותב התוכן שלך צריך לדעת איך להפוך מידע לקוני ומשעמם לסיפור מרתק.
גישה לרשת– הוא צריך להיות בעל הבנה בדינמיקה ברשת: איך סטאטוס יכול לגרום לתנועה לבלוג, אילו כותרות מושכות אנשים, איך לגרום לאנשים לעשות מנוי לבלוג שלך ועוד.
תשוקה של חובבן– חפשי משהו שיוצר תוכן אפילו כתחביב. מי שכותב בהשקעה ואהבה כתחביב יוכל לעשות זאת בתשוקה ואהבה גם עבורך. (הבעיה עשויה להיות היעדר קבלות למשל, אבל גם בזה אפשר לטפל).
חיית רשת– חפשי מישהו בעל קשרים ברשת, מי שמכיר את התחום שבו את עוסקת ומכיר פרסונות ואנשים שיכולים בסופו של דבר לקדם אותך.
פתיחות מחשבה– עיתונאים למשל עשויים לחשוב שכתיבת תוכן שיווקי עבור מישהו היא עבודה בזויה. נדרש למצוא כותב תוכן אשר מבין את החשיבות העליונה של תוכן שיווקי באסטרטגיית השיווק שלך.
וכמובן, כמו בכל דבר, חיבור אישי. חיבור אישי הוא הבסיס לעבודה מוצלחת ופורה.
בהצלחה בחיפושים,
אנה
נ.ב: כדי להקל עליך את החיפושים, אני מזמינה אותך ללחוץ כאן.