שמתי לב שלאחרונה יש עלייה במספר האנשים שגורסים שאין יותר צורך להשקיע בהגדלת מספר הלייקים בעמוד העסקי ויתכן וגם לך יצא לשמוע על העניין. ובכן, אני נוטה להסכים באופן חלקי בלבד. אם עסק שם בראש מעייניו את עניין מספר הלייקים בעמוד העסקי ומשקיע בכך את כל התקציב שלו, אכן מדובר בהתנהלות שגויה.
מצד שני, התעלמות טוטאלית ממספר הלייקים בעמוד העסקי גם היא טעות. הסיבה הראשונה (ולאוו דווקא החשובה ביותר) בגללה אנשים רוצים עוד לייקים היא הפרסטיז'. התפיסה היא שככל שמספר הלייקים בעמוד העסקי שלך עולה ככה העמוד והעסק נחשקים יותר. כאן גם מגיעה סוגיית ההוכחה החברתית: "אם יש לעמוד הרבה אוהדים (חלקם חברים שלי), כנראה שיש לו ערך אמיתי גם עבורי". הרבה פעמים זו הנחה שגוייה אגב, בעיקר כשמדובר בחברות גדולות שממש כמו שתיארתי בתחילת הפסקה, משקיעות את כל הונן בגיוס לייקים במקום בתוכן עם ערך.
הסיבה השנייה והחשובה יותר היא יצירת קהל מפולח ואיכותי. בעיני האוהדים של העמוד שלך הם הקהל האיכותי ביותר שאנחנו אמורות להחזיק בארסנל, על מנת שהתוכן האורגני (שאליו נחשפים בממוצע כ-10% מהאוהדים), לא יתבזבז על קהל לא רלוונטי. קהל האוהדים הוא קהל שפגש בעמוד שלך לפחות פעם אחת והחליט שהתוכן שלך מעניין אותו. זהו קהל שהכי קרוב להפוך ללקוח פוטנציאלי מכיוון שהוא עבר איתך כברת דרך מסוימת.
לעבודה…
המסקנה המתבקשת היא שכן שווה להשקיע בהגדלת מספר הלייקים בעמוד ולשם כך אספתי עבורך 20 דרכים לעשות זאת ו-18 מתוכן אפילו חינמיות:
1. תוכן מעולה ובעל ערך– זו תמיד האפשרות הראשונה עבורי. אם העמוד שלך נותן ערך אמיתי לגולשים, מעורר בהם השראה וגורם להם התלהבות, הלייקים לעמוד יגיעו מעצמם.
2. קישור בין העמוד העסקי לאישי– האם העמוד העסקי שלך מקושר לפרופיל האישי כמקום העבודה או העסק שלך? מבחינתי זה קישור חובה מכיוון שכך כל מי שנתקל בך ברחבי הרשת יכול להגיע לעמוד העסקי בקלות. כמובן שחשוב לוודא שהמידע אודות העסק/מקום העבודה שלך הוא מידע ציבורי ולא שמור לחבריך הפרטיים בלבד. בדקי את ההגדרות שלך באודות בפרופיל האישי:
3. קמפיין לייקים ממומן– מדובר בקמפיין שכל מטרתו היא לגרום לגולשים לעשות לייק לעמוד העסקי שלך. חשוב להקפיד על ניסוח ותמונה שימשכו את תשומת לב הגולשים ויגרמו להם לעשות לייק לעמוד מתוך עניין אמיתי.
4. קמפיין תוכן ממומן– כאשר אנחנו מקדמים פוסט באופן ממומן, יש לגולשים שראו את הפוסט אפשרות לעשות לייק לעמוד. תוכן מעניין ובעל ערך מעלה משמעותית את הסיכוי שעל הדרך הם ירצו גם לעשות לייק לעמוד.
5. אפשרות להזמנת מתעניינים– נניח והגולשים אכן הביעו עניין בפוסט שלך ואפילו פרגנו בלייק לפוסט עצמו. זה מצב שמאפשר להזמין את מי שטרם עשה לייק לעמוד, להפוך לאוהד. איך? לוחצים על רשימת האנשים שעשו לייק לפוסט ומזמינים (לצערי, אחד-אחד) לעשות גם לייק לעמוד עצמו:
5. הזמנה דרך העמוד– אפשר להזמין את החברים שלך לעשות לייק דרך העמוד העסקי. מומלץ להקפיד על שני כללים חשובים:
1. להזמין רק חברים שהתוכן של העמוד שלך רלוונטי אליהם.
2. לא להזמין חבר חדש לעשות לייק לעמוד מיד לאחר שהפכתם חברים. זה לא מנומס ולא ממש מקצועי. משול למצב שבו לחצת למישהו יד בכנס ובאותה נשימה הוצאת כרטיס ביקור.
איך מזמינים דרך העמוד? שימו לב לתמונה:
6. הזמנה דרך הפרופיל האישי– מומלץ לספר בפרופיל האישי אודות העיסוק שלך (בטוח שלא כולם יודעים עליו) ולהזמין את החברים לעשות לייק לעמוד. מומלץ להדגיש למי העמוד רלוונטי ומה הערך שהוא נותן. טריק שתמיד עובד הוא להניע את החברים לפעולה כדי להגיע למספר לייקים עגול בעמוד. יש לכם 1995 לייקים- בקשו מהחברים לעזור לכם להגיע ל-2000. בדרך כלל זה עובד מעולה.
7. בקשה מהאוהדים– אפשר לבקש מאוהדי העמוד, בעמוד עצמו להמליץ על העמוד לחברים ולשתף אותו. אם הם מחוברים לעמוד ולעסק שלכם, הם יכולים להיות שגרירים מעולים.
8. פרופיל של העובדים– יש לך עובדים בעסק? אפשר לבקש מהם לקשור את העמוד העסקי אל הפרופיל האישי כמקום עבודה. זו לא פעולה שתביא מאות לייקים, אך היא בהחלט מעלה את החשיפה לעמוד שלך ועשויה להיות מועילה.
9. תיוג אנשים ועסקים בתמונות– בכל פעם שעולות תמונות בעמוד העסקי מומלץ לתייג את האנשים המופיעים בתמונה או עסקים הקשורים למצולמים בתמונה. בצורה כזו התמונה מקבלת חשיפה רחבה יותר, גם בפני החברים של המצולמים וכך יש סיכוי שיביעו יותר התעניינות בעסק שלך.
10. ימי פרסום בקבוצות– הרבה מאוד קבוצות כבר מזמן הפכו ללוח מודעות שלא לומר למזבלה שבה כל אחד מגיע, שופך את החומר השיווקי שלו ובורח בלי להסתכל לאחור. אולם יש גם כמה יחידות סגולה בהן יש ערך אמיתי וגם ימי או שרשורי פרסום מסודרים בהם ניתן לקחת חלק ולעניין את חברי הקבוצה בעמוד העסקי שלך.
11. השתתפות בדיונים– פייסבוק מאפשרת לך להשתתף בדיונים על גבי דפים עסקיים אחרים ועמודי אירועים בשם העמוד העסקי שלך. צריך מאוד להיזהר בעניין ובאמת לתרום ערך לדיון, אחרת זה מרגיש כמו סתם פרסומת ועוד על גבו של עמוד עסקי אחר.
12. תיבת לייקים באתר– מומלץ לא לוותר על שילוב תיבת לייקים באתר, אם יש אחד כזה. מומלץ להוסיף קריאה ברורה לפעולה: מדוע כדאי לעשות לייק לעמוד שלך. היתרון הבולט בתיבות הלייקים הוא שכל אחד רואה קודם כל את החברים שעשו לייק לעמוד שלך. להוכחה החברתית הזו יש הרבה מאוד כח. אם אין לך תיבת לייקים כזו באתר, זה הזמן להתקין אותה.
13. פוסטים בבלוג– יש לך בלוג? מושקעות בו שעות רבות ויש בו תכנים מעולים? אין שום סיבה שאנשים לא ירצו לעקוב אחריך גם בפייסבוק. אפשר לציין שלא תמיד יש לך זמן לכתוב פוסטים ארוכים ולכן טיפים קצרים וחשובים עולים ישירות לעמוד. כמובן שלא לשכוח לצרף קישור לעמוד.
14. מדיות חברתיות נוספות– יש לך חשבונות במדיות אחרות? פינטרסט, אינסטגרם, יו טיוב? זה הזמן לשתף את הקישור לעמוד העסקי בפייסבוק בכל המדיות האחרות.
15. חתימת הדוא"ל שלך– מומלץ להוסיף קישור לעמוד העסקי בחתימה בתיבת הדוא"ל שלך. כך כל מי שיקבל ממך אי פעם מייל ייחשף לעמוד העסקי. הבהירי מדוע כדאי לקורא להיכנס לעמוד העסקי.
16. אמצעים פיזיים– יש לך עסק פיזי? כל מה שצריך הוא שלט מזמין שיניע את המבקרים לעשות לייק לעמוד העסקי שלך. אם יש לך אפשרות להעניק מתנה קטנה או אחוזי הנחה למי שעושה בלייב לייק לעמוד, עוד יותר טוב!
17. כרטיס ביקור– עוד דרך להניע אנשים לחפש אותך בפייסבוק ולעשות לייק בעמוד העסקי.
18. קבלות וחשבוניות– מומלץ להוסיף קישור לעמוד העסקי עם הנעה לפעולה בכל המסמכים שאתם מנפיקים ללקוחות בעיקר אם מדובר במסמכים דיגיטליים עם קישורים חיים, ישירות לעמוד.
19. שיחות צ'אט או שיחות טלפון– מישהו מתעניין בשירותי או המוצרים שיש לך להציע? גם אם השיחה לא תסתיים בעסקה, מומלץ להזמין אותו לעקוב אחרי עדכונים/מבצעים/הנחות בעמוד העסקי. אם מדובר בצ'אט מומלץ לשלוח קישור ישירות לעמוד העסקי.
20. שיחות פנים מול פנים– גם בשיחה פנים מול פנים עם לקוחות פוטנציאלים בהחלט אפשר לציין את העמוד העסקי שלך. אם הוא נותן ערך אמיתי אין שום סיבה שהלקוח לא ירצה לעקוב אחריו.
הרבה משימות לפניך, הא?! מודה ומתוודא שעד שכתבתי את הפוסט במלואו, גם לי לא יצא ליישם את כל הדרכים. ממליצה לחלק את הרשימה למשימות יומיות קטנות ולבצע אותן לאט אך בדבקות.
אם במקרה יש לך עוד דרך יצירתית- אני ממש ממש אשמח לשמוע!
ועכשיו לביצוע שלי: לא תמיד יש לי זמן לכתוב פוסטים ארוכים בבלוג ולכן טיפים קצרים וחשובים אני בדרך כלל מעלה ישירות לעמוד הפייסבוק שלי מזמינה אותך לעקוב אחרי גם בפייסבוק>> עברי לעמוד הפייסבוק של הברקונט ואל תשכחי לעשות לייק לעמוד.
הרבה הצלחה ולייקים כמובן,
אנה בן שבת
מעולה, כרגיל 🙂
תודה, כרגיל 😉
יתכן שהם הורידו את אופציה חמש? אני כבר פא רואה אפשרות כזו