אנחנו מרחק פסיעה מתקופת החגים וכבר אי אפשר להתעלם מהטפטוף של פרסומים והצעות מכירה לקראת ראש השנה. זה לא מפתיע, תקופת ראש השנה היא תקופה אליה אנשים מגיעים במצב רוח של קניות: אם זה קניות כדי לחדש את הבית והסביבה שלהם, אם זה קניות כדי להעניק מתנות ליקרים להם ואם זה קניית מתנות למארחים, מתארחים, עובדים וחברים רחוקים. גם אם התחרות בשוק לא פשוטה, בפועל כדאי להשקיע בשיווק בתקופה הזו, כי אנשים מחפשים מה לקנות ובמה להתחדש.
אני בטוחה שרובכן, בטח מי שמוכרת מוצרים פיזיים, כבר מוכנה וערוכה לקראת מכירות החגים, יחד עם זאת שנייה לפני שיוצאים לדרך אני ממליצה להציץ ברשימת הטיפים לשיווק בתקופת החגים ולוודא שאתן מכסות את כל הנקודות לקראת התקופה הקרובה:
1. אנליזה
רב בעלי העסקים עובדים על אוטומט ושוכחים שיש להם בכיס הרבה נתונים חשובים שיכולים לסייע במכירות בחג הקרוב.
לכן קודם כל חשוב לנתח את הנתונים של השנה הקודמת או החג הקודם: מה היה המוצר/ שירות הכי מוצלח? אילו מוצרים אנשים חיפשו ורצו לרכוש במיוחד ממך? אולי שווה גם השנה לתת דגש בשיווק שלהם דווקא.
יותר מזה, לכי אחורנית ובדקי אילו פרסומים עבדו לך הכי טוב: מה דיבר אל הקהל, מה הוביל להכי הרבה תגובות (חשוב) ומה הוביל להכי הרבה קניות (יותר חשוב).
יש לך נתונים על הקונים שלך בתקופת החגים בשנה שעברה? פני אליהם בהצעה מיוחדת.
אם הם אישרו לעשות שימוש בפרטים שלהם לצרכי דיוור- שלחי להם מייל תזכורת על קיומך ואפילו הציעי קופון מפרגן ללקוחות ותיקים. אם הם לא אישרו לעשות שימוש בפרטים שלהם, תוכלי לפנות אליהם בפרסום ממומן בפייסבוק (זה לגמרי חוקי).
2. אסטרטגיית תוכן
אז נכון, יש שירותים או מוצרים נפלאים והם צריכים להימכר. אבל יצירת אמון, חיבור ורצון לרכוש ממך לא תיווצר על סמך פרסומים הארד קור לרכישת המוצר. חשוב לייצר תשתית תוכן שתעניין את הגולשים ותראה להם בצורה כנה ואמיתית איך העסק שלך דואג להם בתקופה שלפני החגים: מאחורי הקלעים עם המוצרים החדשים, תיעוד של תהליך העטיפות או שליחת המוצרים, סרטוני וידאו בנושא וכל דבר שיגרום לחיבור רגשי אל העסק.
3. תהליך זורם
התחרות לפני החגים חוגגת, יש לקונים הרבה אופציות ולך יש הרבה מתחרים. חשוב מאוד שתדאגי לזרימה בתהליך הקנייה: קטלוג מלא וברור, מחירים ברורים, תקנון החלפה והחזרה ידידותי וברור וכמובן אפשרויות תשלום וסליקה נוחות ומהירות. אפשרי ללקוחות שלך לבצע תשלום בצורה קלה ומיידית ואל תתני לבעיות טכניות להרוס להם את החוויה ולך את הרכישה.
4. מיתוג מחודש
המוצרים כבר קיימים? הצעות המכירה קיימות (אפילו מהחודש שעבר)? התאימי אותם לרוח החג! גם מבחינת התוכן וגם מבחינה ויזואלית. אם מכרת בקיץ עציצים 1+1. תוכלי למכור אותם לקראת החג 1+1 למארחת.
בנוסף, דאגי להכניס אווירת חג לנכסים הדיגיטלים שלך, זה יכול להיות באנר באתר, תמונת קאבר חגיגית בפייסבוק או משהו סימלי (אך חשוב) אחר.
5. תמחור- אולי הדבר הראשון
על אף שנושא התמחור מופיע רק בסעיף 5, זהו אחד הסעיפים הראשונים שחשוב לבצע, בטח שלקראת השנה החדשה. חשוב שנחזור אל התמחורים של המוצרים שלנו ולהוצאות העסק שלנו ונבין האם תמחור המוצרים מכסה לנו את ההוצאות. האם עם הנחה מסוימת או קופון מסוים זה עדין יוצא לי משתלם? איך המחירים שלי ביחס לשוק? האם אני צריכה להתיישר לפיו? אם אני יקרה יותר- אני צריכה להדגיש את הערך שאני נותנת על פני האחרים ואם אני זולה יותר- אני צריכה להדגיש את האטרקטיביות ולהסביר מדוע זה לא בא על חשבון האיכות.
6. תשובות- הסרת חסמים
האם יש שאלות של לקוחות שחוזרות על עצמן? האם היו שאלות ספציפיות של לקוחות מתקופת החגים הקודמת? אלה בדיוק הנקודות שמטרידות את הלקוחות (גם אלה שלא שאלו) והן הופכות להיות החסמים בדרך לקניה. הפכי כל שאלה כזו להזדמנות להסביר ולהבהיר ולהסיר את המחסומים. צרפי אותן כתיאור מוצר, פרסמי אותן כפוסט נפרד, הדגישי את הפתרון שלך לכל חסם.
7. שיווק באמצעים לא קונוונציונאלים
תקופת החגים היא תקופה עמוסה ברשת. את בטח מרגישה את זה כבר עכשיו. יש עומס בפרסומים, עלייה בעלויות הפרסום הממומן והרבה מאוד תחרות. אולי זו הזדמנות לצאת קצת מהקופסה לשווק באמצעים לא קונוונצינאלים ואולי אפילו אופליין- הנה כמה רעיונות מצוינים.
8. חוויה
לפני החגים יש אווירת לחץ ועומס גם אצלך וגם אצל הקונים. חשבי איך את יכולה לתת ערך מוסף ותחושה של חוויה: עטיפה מיוחדת, משלוח מהיר במיוחד, שובר הנחה לקניה הבאה או מתנה קטנה. אל תתייחסי ללקוחות כמובן מעליו גם אם יש לחץ ועומס. אלו בדיוק הזמנים שחשוב לתת בהם שירות מעולה.
9. הגבלת המבצעים בזמן
הצעה מפתה היא כזו שנותנת הנחה כדאית על המוצר אבל גם מוגבלת מאוד בזמן. צרו מגוון של מבצעים שונים והגבילו אותם לזמן קצר כדי ליצור אטרקטיביות.
10. אחרי החגים- עבדנו קשה ומה עכשיו?
עבדנו קשה כל תקופת החגים, כדאי שננצל את המשאבים שיצרנו לעצמנו בצורה הטובה ביותר.
על אף שיש לחץ בתקופה הזו, כדאי מאוד לבקש מהלקוחות אישור להשתמש בפרטים שלהם כדי ליצור איתם קשר במקרה של עדכונים או מבצעים שווים בעסק. ברשימה הזו תוכלו להשתמש מעכשיו ובמהלך כל השנה. ידוע שהסבירות שלקוח שקנה מכם פעם אחת יחזור ויקנה מכם שוב היא גבוהה.
מרגישה שסימנת וי על כל הסעיפים- קדימה צאי לדרך!
מרגישה שאת מפספסת בסעיף או שניים? תקני אותם ביום יומיים הקרובים כדי להפוך את מכירות החג שלך לפוריות במיוחד.
בהצלחה ושנה מעולה!
אנה
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):