רציתי לכתוב פוסט שיעודד בעלות עסקים לצאת מאיזור הנוחות שמאחורי המקלדת וליזום אירועי מכירה/ הרצאה/ כנס או כל אירוע שכרוך ביציאה מהעולם הוירטואלי. מניסיונם של עסקים איתם אני עובדת, זה מכניס הרבה אנרגיות חדשות לעסק, זה הופך אותנו לחרוצות יותר, יצירתיות יותר, יוזמות יותר, זה מניע גלגלים ומרחיב את מעגלי החשיפה.
אבל החלטתי שיש נושא חשוב הרבה יותר שכדאי לטפל בו, לטובת אלה שכבר העזו לצאת מאיזור הנוחות, החליטו להפיק אירוע ונחלו אכזבה או כאלה שעוד לא הוציאו את האירוע לפועל ולא בטוחות איך לפרסם את האירוע שלהן. בעיני הכלי המושלם לפרסום אירועים הוא הפייסבוק ולכן הפוסט שלפניכן יעסוק איך לא, באיך לפרסם אירועים בפייסבוק?
עמלתן קשה על חשיבה והפקה של האירוע הבא שלכן, הכנתן, קניתן, יצרתן שיתופי פעולה ועכשיו הגיע זמן שיווק. זה הזמן בו אנחנו נתקפות בתסמונת "יום ההולדת של אביה" (מהקיץ של אביה, כמובן): מה יקרה אם אף אחד לא יגיע לאירוע? מה יקרה אם ההשקעה שלי תרד לטימיון? מה יקרה אם אני אשב לבד ואף נפש חיה לא תיכנס?
שיווק נכון של האירוע שלך הוא המפתח לכך שאנשים אכן ישמעו, יכירו ויגיעו לאירוע. כאמור, אם יש כלי נהדר לפרסום אירועים הרי זהו הפייסבוק. אז איך הכי נכון לפרסם אירועים בפייסבוק? הנה כמה עצות שוות זהב:
תוציאי את החתול מהשק
פתחת דף אירוע, נתת לו שם מקסים, העלת תמונת COVER מהממת ביופיה, הזנת את התאריך ואת השעות ומה עכשיו? עכשיו הגיע הזמן לכתוב פסקה מפורטת של מה שהולך לקרות באירוע שלך: מה הקונספט, מה הרעיון, מה מוכרים, מי מציג וכו'- כמה שיותר מפורט ככה המוזמנים יוכלו לראות את התמונה המלאה ולהבין האם האירוע מתאים להם או שהם מעדיפים להישאר בחוץ.
אחת לשבוע בערך אני מקבלת הזמנה לאירוע מכירה "של חברות". כמה נשים שהחליטו לפנות קצת מקום בארון ולמכור את השלל שלהן (כי הרי חולצה שנואה של מישהי אחת יכולה להפוך לבגד מושלם עבור האחרת). הקונספט הוא מצוין, אבל לרב א-י-ן לי מושג מי הנשים שהולכות למכור את מרכולתן ויותר חשוב מכך מהו סגנון הבגדים, מה המידות וכן מהו טווח המחירים. אין לי מה לחפש במכירה של חליפות מחויטות למידות 42-50, או במכירה של בגדי מעצבים יד שנייה בטווח מחירים 1000-1500 (עדין מעבר לתקציב שלי…). לפני שאני טורחת להגיע לאירוע, אני רוצה לדעת מה מצפה לי. אני רוצה להיות מוכנה ולהבין האם כדאי לי להשקיע את הזמן ולהגיע או לא.
אם אתן עורכות הרצאה למשל, לא מספיק לי שתכתבו לי הרצאה מהממת בנושא "הכח הפנימי שלך". אין לי מושג באיזה עולם תוכן מדובר, מי מעביר את ההרצאה ומה בכלל הולך להיות באירוע. אני לא רוצה להיות בערפל, אני רוצה לראות את האופק בבירור.
גלויה וקישור לעמוד אירוע של לקוחות יקרות (שהפתיע אותנו בהיענות המדהימה):
קישור לעמוד האירוע של מפעם- קישור
האיזון העדין בין "וואי" ל-"די!"
פתחתן את העמוד, מילאתן את כל הפרטים של האירוע, עכשיו הגיע הזמן לעבות את התוכן. יש לכן עמוד אירוע שלם שבו אתן יכולות להעלות תכנים, תמונות, סרטונים, גלויות, שוברים או כל שעולה על רוחכן משתי סיבות עיקריות:
א. מוזמני האירוע יקבלו עוד פרטים אודות האירוע עצמו.
ב. כדי שתוכלו להזכיר להם שהאירוע מתקיים.
כל מי שסימן שהוא מתעניין/מגיע לאירוע מקבל באופן אוטומטי (אלא אם שינה זאת ידנית) התראה בכל פעם שעולה תוכן בעמוד האירוע. פה זה הזמן להזהיר אתכן לא להציף יותר מדי את העמוד כי אתן יכולות בקלות להפוך את התחושה של "וואי, איזה יופי!" ל- "די נודניקית! אני לא באה לאירוע של המעצבנת הזאת".
ראשית, כבר כשאתן פותחות את העמוד ועוד לפני שהזמנתן מישהו לעמוד האירוע אני ממליצה לכן להוסיף כמה תמונות מייצגות כדי לעשות טיזינג ולמשוך את המוזמנים. אני לא ממש רוצה לתת המלצות על תדירות הפרסום בעמוד האירוע, כי זה מאוד אינדיוידואלי, מה שכן אמליץ להעלות את התדירות ככל שמתקרבים ליום האירוע כדי להזכיר למתעניינים שהאירוע מתקיים.
אם אתן עורכות את האירוע עם שותפות, כדאי מאוד לעודד את השותפות להעלות חומרים משלהן לעמוד האירוע ויחד עם זאת להקפיד לא להפציץ את הוול כולן יחד במרווחים של שעה-שעתיים. ברגע שאני מתחילה לקבל יותר מדי התראות על אירועים, אני מסירה את עצמי מאותו האירוע.
האווירה הנכונה
גם תיאור האירוע וגם החומרים שיעלו בהמשך חייבים להציג את האווירה הנכונה. אם מדובר בהרצאה על משכנתאות או מסיבת פורים עליזה, התכנים מן הסתם לא יהיו אותם תכנים. אני בכוונה מקצינה את הסיטואציה אבל כמו בכל מהלך שיווקי, חשבו על קהל היעד שלכן. את מי אתן רוצות להביא לאירוע, איזה תוכן ידבר אליהם, מה האווירה שהם מחפשים ומה יגרום להם להזיז את הישבן ולהגיע.
איך מזמינים?
פעם היה אפשר להזמין באופן חופשי את כל רשימת החברים שלך לכל אירוע שפתחת, היום ההזמנה צריכה להיעשות על ידי סימון ידני או בהתבסס על "קבוצות חברים" זה ניתן לבחור את כל חברי הקבוצה. אלה קבוצות שנוצרות אוטומטית (אצלי למשל כל חברי הפייסבוק שלי שגרים בחיפה מאוגדים יחד באופן אוטומטי) או ידנית:
אם אתן מרבות לערוך אירועים ולהזמין מוזמנים המלצתי החמה היא לפנות בוקר אחד ולהרכיב את רשימת המוזמנים הפוטנציאלית לאירועים שלך. זו עבודה סזיפית ומעצבנת אבל משתלמת לטווח הארוך, אחריה תוכלי להזמין את קהל החברים הפוטנציאלים שלך בלחיצת כפתור.
איך עושים זאת?
נכנסים לרשימת החברים- עוברים כל חבר ברשימה ומוסיפים אותו לרשימה קיימת או לרשימה חדשה (בסוף הרשימה יש אופציה לפתיחת רשימה חדשה):
לא לסמוך על אישורי האירוע של פייסבוק
כבר שמעתי תלונות מלקוחות שקיבלו מאות אישורי הגעה לאירוע ובסוף בילו שלושה ימים בחברת משפחתן בלבד. אל תתנו למספרים לבלבל אתכן, זה שמישהו מסמן שהוא מתעניין או מגיע לאירוע בפייסבוק זה לא אומר שהוא מתכוון לעשות זאת. אני למשל הרבה פעמים מסמנת שאני מגיעה לאירוע מסוים כדי לפרגן- כן. ברגע שאני מסמנת שאני מגיעה חלק מהחברים שלי רואים שאני הולכת ל"מכירת הקיץ הלוהטת של…" ונחשפים למכירה. בצורה כזאת אני מסייעת לקדם אותה, אבל אוי למפרסם האירוע שחושב שאני מתחייבת להגיע. הנימוסים האלה, לא ממש עובדים בפייסבוק, בטח שלא באירועים המוניים. קחו זאת בחשבון.
לצמצם אי וודאות
כדי לצמצם אי וודאות לגבי צפי המוזמנים שיגיעו לאירוע, בייחוד אם אתן מוגבלות במקום. מומלץ לבצע רישום "רשמי" של המשתתפים. זה יכול להיות במייל, בטלפון או באחת המערכות הממוחשבות כדוגמת איוונטי היתרון הגדול הוא שכשאנשים נרשמים במערכת חיצונית הם מרגישים מחוייבים יותר להגיע, היתרון הנוסף הוא שאתן יכולות לבחור לקחת מהם פרטים כמו טלפון, מייל וכדומה ולהשתמש בהם כדי לתזכר אותם אישית לגבי קיומו של האירוע.
אגב, אם מדובר על אירוע חינמי, אחוז המחויבות, גם בהרשמה רשמית, עומד על 50% במקרה הטוב. כאשר מדובר על אירוע בתשלום מראש, האחוזים גבוהים הרבה (הרבה) יותר.
לשכוח מקידום ממומן של עמוד האירוע עצמו
ידוע לכולנו, שהחשיפה האורגנית בפייסבוק היא לא להיט וכדי לקדם משהו ברצינות, אנחנו צריכות להשקיע גם בפרסום ממומן. הפייסבוק מציג אופציה של קידום ממומן של אירועים והעצה החמה שלי היא: לא לקדם אותם דרך האופציה הזו. התשלום עבור כל חשיפה וקליק הוא גבוה מאוד וזה פשוט לא יעיל.
איך כן מפרסמים אירוע באופן יעיל?
מכינים גלויה/ תמונה עם גרפיקה מעניינית (שומרים ששטח הטקסט בתמונה לא יעלה על 20%!), מעלים פוסט עם התמונה ועם טקסט שיווקי ומפתה שמספר בקצרה על האירוע. בסוף הטקסט מוסיפים את השורה: "לפרטים נוספים לחצו על הקישור: [כאן מוסיפים קישור לעמוד האירוע שפתחתן]".
הקישור לעמוד האירוע הוא לרב קישור ארוך, מסורבל לא ממש אסתטי ולכן אני ממליצה להשתמש באתר bitly.com ליצירת קישור מקוצרים.
את הפוסט הזה שיצרתן (בעמוד העסקי כמובן!) אפשר עכשיו לקדם כפוסט. הקידום הזה יעיל יותר וזול הרבה יותר.
התוספת שתופסת
חוץ מעמוד האירוע אפשר להשתמש באלמנטים נוספים לקידום האירוע: דיברנו על גרפיקה/תמונה או גלויה שאפשר לעשות בה שימוש. בנוסף, אפשר לשנות את תמונת ה-COVER בעמוד שלנו לתמונה ייעודית עם פרטי האירוע. אם אתן מפיקות אירוע עם שותפות ומציגות נוספות בקשו מהן לעדכן את תמונת ה-COVER שלהן גם כן. אל תשכחו להוסיף קישור לעמוד האירוע בתיאור התמונה.
באנר לעמוד העסקי של TOORA (לקוחה שלי) לכבוד מכירה מיוחדת
במהלך האירוע
אם האירוע נמשך מספר ימים, אני ממליצה לכן בחום לצלם במהלכו ולהעלות תמונות "בשידור חי". התרחשות מעניינת, צבעונית, עמוסת אנשים מושכת אליה אנשים נוספים. יודע כל מוכר בדוכן גלידות שדוכן עמוס לקוחות, מביא איתו לקוחות נוספים. כך גם האירוע שלכן. אם מתעניינים פוטנציאלים יראו שמדובר באירוע החם של השנה, הם יודו לכן שיש להם הזדמנות נוספת להגיע.
בסוף האירוע
בסוף האירוע אתן מוזמנות להוסיף תמונות מסכמות, מילים חמות ותודות. חשוב שכל מי שהגיע לאירוע ירגיש מחובר אל המארגנים ויזכור אתכן לפעמים הבאות.
יש לכן עוד טיפים לקידום ופרסום של אירועים בפייסבוק? אני יותר מאשמח לשמוע (ובטוחה שגם שאר הקוראות)- !Please Do Tell
מחכה לקבל הזמנה לאירוע הבא,
אנה בן שבת
הברקונט
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (תוכן מעולה מובטח):
כדי שתוכלי לעקוב גם אחרי טיפים קצרים שלי להעצמת הנוכחות שלך ברשת (כאלה שאני לא מספיקה לכתוב עליהם בבלוג) אני ממליצה לך לעקוב אחרי גם בפייסבוק- לחצי כאן.
היי אנה, נהנתי לקרוא- כרגיל 🙂
אני תוהה אם כדאי לפתוח איוונט – בפורים יגיעו לחנות שלי 2 בנות מוכשרות שיימכרו קאפקייק ומשלוחי מנות לטבעונים- האם מצדיק אירוע או פשוט פרסום אצלי ואצלן בפייסבוק? מה דעתך?
לילך
תודה.
אני ממליצה לפתוח דף אירוע כשבאמת מדובר באירוע: עם תוכן, זמנים, מורכבות מסוימת. אם מדובר בדוכן בהחלט הייתי מסתפקת בפוסט עם גלויה יפה בלי עמוד אירוע.
תודה אנה 🙂
אנה יקרה! פוסט מעולה, מלא בתוכן שמושי ומשובח! תודה!
תודה אורית 🙂
אנה,
פוסט מצויין!!!!
בדיוק תוהה על העניין של פתיחת אירוע פייסבוק סביב כנס שאני עורכת..
נתת לי חומר למחשבה.
תודה!!!
תודה רבה טלי. שמחה שנתתי חומר למחשבה 🙂
כתוב מעולה ומועיל כרגיל 🙂
תודה רבה!
תודה רבה עדי!
בדיוק מקדמת את האירוע הראשון שלי והטיפים שלך באו בזמן 🙂
תודה, בשמחה!
היי,
תודה רבה, זה היה ממש מצויין ואפקטיבי.
אני פונה אלייך כי נתקלתי במצב חריג ב-event שפתחתי.
ביומיים האחרונים הפוסטים שאני מעלה ב-event לא יוצרים נוטיפיקיישנס.
האם יש לך מושג למה?
(אני מעלה פוסט אחד ביום ולא מעבר לכך).
נעמה
סורי על האיחור בתשובה 🙂
האמת, אין לי מושג למה זה קורה… 2 כיוונים אפשריים:
1. באג בפייסבוק
2. משחק בהגדרות- יכול להיות שאת עצמך ביטלת נוטיפיקיישנס מהאירוע? האם גם האחרים לא רואים את הנוטיפיקיישנס?
זה המשיך לחזור על עצמו?
תודה על מאמר מעשיר…
בשמחה!
היי
אשמח לדעת איך משפיע על האיוונט במידה ואני מחליטה 1. לעדכן תאריך אירוע 2. לבטל אירוע , האם זה מופיע בפיד בפייסבוק?
היי,
עבר אומנם הרבה זמן מאז ששאלת…
שינויים במועד האירוע יופיעו כמובן לכל מי שאישר השעה/התעניין באירוע.
ביטול אירוע יופיע כהתרעה לכל מי שאישר/התעניין באירוע ולעיתים גם לחברים שלך (עוד לא עליתי על החוקיות לגמרי…).