לכל מקום אליו אני פונה, בכל בלוג שיווק שאני קוראת, כולם קוראים ללקוחות שלהם ליצור תוכן איכותי. אני מתנצלת שאני חוזרת על העניין שוב ושוב אבל כן, תוכן הוא אכן המפתח לשיווק מעולה והעצמה של הנוכחות שלך ברשת. מה שתמיד הפריע לי ובין היתר הביא אותי להקמת הברקונט הוא העובדה שאף אחד לא באמת מלמד איך לעשות תוכן, איפה ובאילו כלים כדאי להשתמש. הצורך הזה, של בעלות העסקים, הטריד אותי מאוד והביא אותי לחשוב, לחפש ולהמציא רעיונות איתם תוכלנה בעלות העסקים ליצור תוכן אותנטי, מעורר השראה, בעל ערך, משעשע, מפתיע, מעניין ומושך תשומת לב. הרשימה שלי מנתה כ-30 רעיונות מצוינים ואני החלטתי לחלק אותם לשתי חוברות כדי לא להעמיס מדי על העצמאית העמוסה ממילא.
החוברת הראשונה בסדרה: " 15 רעיונות ליצירת תוכן מבריק ומעורר השראה לשיווק העסק שלך" שוחררה לאוויר העולם עם השקתו של האתר. עד היום הורידו אותה יותר מ-350 נשים (והאמת גם גברים) והתגובות שקיבלתי עליה היו מאוד מאוד מרגשות.
כל כך שמחתי לגלות שבעלות עסקים קוראות אותה, עוברות סעיף-סעיף ומנסות ליצור תוכן איכותי. יותר מזה, הן גם מצליחות ליישם ומתחילות לקבל יותר תגובות ותשומת לב מהעוקבים שלהן. יש יותר נפלא מזה?
בכל אופן אני מרגישה שזה הזמן הנכון לשחרר את החוברת השניה לאוויר העולם ולכן גם לחשוף בפני שאר הקוראות את הרעיונות הנהדרים שאספתי בחוברת הראשונה, גם הפעם בשני חלקים.
8 רעיונות ליצירת תוכן מבריק ומעורר השראה לשיווק העסק שלך:
על מנת להקל עליך, הרעיונות מסודרים לפי הפלטפורמות המתאימות ביותר עבורם, אבל אל תתני למבנה לקבע אותך, אם אחד הרעיונות שהצעתי מתיישב לך בול עם פלטפורמה אחרת, לכי על זה!
בבלוג
רק על עצמי לספר ידעתי
בלוג הוא מקום נהדר לספר קצת על עצמך, על הרקע שלך, על תהליכי העבודה שלך, על הרעיונות שלך ועל החזון שלך לעתיד. אנשים אוהבים לקרוא סיפורים אישיים וקל להם יותר להפוך ללקוחות שלך אחרי שהם מרגישים שהם מכירים אותך ואת הסיפור שלך.
אנשים מעוררי השראה באמצע הדרך
ערכי ראיונות עם אנשים מובילים ומעוררי השראה בתחום העסק שלך. אל תחששי לפרגן לקולוגות ואפילו למתחרים ותמיד תמיד הציגי אותם באור חיובי. בסיטואציה כזו את הורגת שתי ציפורים במכה אחת, את גם יוצרת תוכן מרתק שיעניין את הלקוחות וגם סביר שהמרואיין יפיץ את התוכן הזה בקרב הלקוחות והמכרים שלו וכך את תזכי לחשיפה נוספת.
מילות חיפוש
יש לך מושג באילו מילות חיפוש ברשת משתמשים לקוחות כדי להגיע לאתר שלך? דאגי במהירות שתהיה לך האפשרות (באמצעות גוגל אנליטיקס למשל). מילות חיפוש מלמדות אותך מה הלקוחות מחפשים ומה מעניין אותם. בהתבסס על מילות החיפוש תוכלי להכין פוסט אינפורמטיבי ועמוק שישרת את הלקוחות. אם יש לך תנועה לאתר/בלוג כתוצאה ממילות חיפוש משעשעות, תמיד תוכלו לשעשע את הקוראים עם פוסט או סטאטוס בנושא.
מילות חיפוש דור 4
בדקי מה אנשים מחפשים ברשת (תוכלי להשתמש ב-adword key tools). השלמה אוטומטית בגוגל גם היא אינדיקציה על מילות חיפוש ונושאים שמעניינים את הגולשים. תוכלי להיעזר במילות החיפוש על מנת להפיק תכנים מעניינים.
בבלוג ובפייסבוק:
סיבה למסיבה
לכי לאירועים שקשורים לתחום של העסק שלך או אפילו לסתם אירועי מוטיבציה ואווירה. ספרי על רשמים, חוויות, אנשים מעניינים שהכרת. העלי תמונות ורשמים בלייב מתוך האירוע ומאוחר יותר כתבי פוסט על אנשים שפגשת, מה למדת, האם נהנית וכו'.
לקוחות חיים בסרט
תעדי (צלמי, הסריטי והקליטי) אינטראקציה שלך עם לקוחות בחנות, בכנסים או על גבי המחשב. במפגש פנים מול פנים אל תהססי לשאול אותם שאלה מעניינת: מהו המוצר האהוב עליכם? מה דעתכם עלי? מתי גיליתם את המותג שלי בפעם הראשונה? וכדומה. לא כל התשובות יהיו מבריקות, אבל גם מ-3-4 תשובות ענייניות אפשר לעשות יופי של סרטון.
לצטט, לצטט, לצטט
צטטי מיילים שקיבלת מלקוחות, השוויצי בצילומי מסך של הודעות מפרגנות. האינטראקציה שלך עם לקוחות מעניינת ומסקרנת לקוחות פוטנציאלים ויוצרת עבורך תוכן נהדר.
זהירות: תמיד בקשו רשות לצטט או לתעד לקוח ובמידת הצורך הציעו להציגו בעילום שם!
הרעיונות האלה הם בגדר "גזרי ושמרי" ואם כבר אז גם בחרי רעיון אחד כבר עכשיו וצרי ממנו תוכן מעורר השראה לשיווק העסק שלך.
פשוט מבריקונת!