מודעות ממומנות נמצאות בכל פינה בפייסבוק. בתור לקוחות זה עשוי להיות מעיק למדי, אבל כעסקים מפרסמים זה לגמרי משרת את המטרות שלנו. הרעיון לפוסט הזה עלה כשגיליתי שיש פינה אחת מסוימות שבה המודעות עובדות לי טוב במיוחד (הרבה תנועה לאתר בפחות כסף) וזה קצת הפתיע אותי- רוצה לנחש מה המיקום? ובכן, קמפיין בסטורי!
הסטורי של האינסטגרם מאפשר לך להעלות ולצפות בסרטונים קלילים בני פחות מ-15 שניות. דווקא שם במרכז הקלילות והפאן אחוז ההקלקות, למעשה ההחלקות (swipe up), היה גבוה בצורה מפתיעה והביא לא רק תנועה לאתר אלא לקוחות של ממש.
כשאנחנו מפרסמים דרך מערכת הפרסום הממומן בפייסבוק יש לנו אפשרות לבחור מתוך מגוון די רציני של מיקומי מודעות, כלומר איפה המודעות שלי יופיעו לעיני הגולשים.
הטעות הכי גדולה של מפרסמים היא לא לייחס לחלק הזה בקמפיין חשיבות ולאפשר לפייסבוק לפרסם אוטומטית בכל המיקומים. מניסיון של כמה שנים טובות יש מיקומים שהם פשוט לא מוצלחים וחבל לבזבז עליהם את הכסף.
יותר מזה, יש תצורות של מודעות שנראות טוב במיקומים מסוימים ונראות הרבה פחות טוב במיקומים אחרים וגם זה כמובן משפיע על העלויות.
לכן, כשבונים קמפיין במערכת הפרסום חשוב לא לפספס את אזור מיקומי המודעות Placements שמופיע בין הגדרת הקהל להגדרת התקציב ולבחור באופציה של בחירה ידנית, במקום בחירה אוטומטית (ש"מומלצת" על ידי פייסבוק) בה אפשר לברור עצמאית את המיקומים המתאימים.
פלטפורמות ומיקומי המודעות
המיקומים השונים לפרסום ממומן בפייסבוק מתחלקים ל-4 פלטפורמות שונות: פייסבוק, אינסטגרם, Audience network ו-מסנג'ר. לכל פלטפורמה כזו יש מיקומים יחודיים לה.
פייסבוק
הפיד- אלו פרסומים שמופיעים בגלילה של הפיד שלנו- אותו מסך ראשי שאנחנו צופים בו כשאנחנו נמצאים בפייסבוק.
Instant Articles- מאמרים מיידיים- אלה שטחי פרסום שמשובצים בתוך כתבות תוכן שונות שנפתחות לנו בתוך פייסבוק עצמה. אם בעבר כתבות תוכן (במאקו לדוגמה) היו נפתחו לנו באתר המקורי, היום הכתבות נפתחות בתוך ממשק הפייסבוק ולכן מודעות פייסבוק יכולות להשתלב בתוכן עצמו.
Instream video- אופציה שמותאמת לסרטוני וידאו שמופיעים באמצע סרטון שאנחנו צופים בו. בדומה לפרסומות המעיקות ביו טיוב.
Right Column- העמודה הימנית/או השמאלית בהתאם לשפת הממשק של הפייסבוק. סדרת הבאנרים שמופיעה במסך הדסקטופ שלנו. כעיקרון אנחנו לוקים בעיוורון באנרים, מה שאומר שלרב אנחנו לא נתייחס למה שמופיע בצידי המסך אלא אם כן אנחנו מזהים משהו שמוכר לנו. הבחירה באופציה הזו תהיה טובה לפרסום לקהל שכבר ראה אותנו פעם או פעמיים ויזהה אותנו פעם נוספת- כלומר, נהדר לרימרקטינג.
Suggested videos- סרטון הוידאו שנעלה יופיע מיד אחרי סרטון נצפה אחר, כתוכן מוצע לצפייה.
Marketplace- כרגע המיקום לא פתוח בכל החשבונות. מאפשר לנו למקמם מודעות שלנו בתוך "מחלקת יד2" של פייסבוק.
אינסטגרם
Feed- מודעות שמופיעות כחלק מהפיד (המסך הראשי). המיקום הזה לרב יהיה מומלץ רק למודעות תנועה שמלוות עם קישור לאתר/חנות/דף נחיתה. אחרת נקבל המוני לייקים אבל ככל הנראה נקבל אפס המרות.
סטורי- מודעות שנכנסות בין הסטוריז השונים ומפתות אותנו להחליק כלפי מעלה ולעבור לאתר/חנות/דף נחיתה ויעבדו רק בקמפיינים של תנועה. הקמפיינים בסטורי עובדים טוב, בטח ובטח בתחומים של לייפסטייל, אם מקפידים על כמה כללים חשובים [מופיעים בהמשך].
Audience network
מיקומים שפייסבוק רוכש בתוך אפליקציות שונות ומאפשר למודעות שלך לעלות בהם. עד כה לא רשמו הצלחות בגזרה הזו במרבית העסקים שעבדתי איתם. יוצאי הדופן הן האפליקציות שטבעי יותר לפרסם בתוך אפליקציות אחרות.
המיקומים מתחלקים ל-3:
Native, Banner and Interstitial- מודעות שעולות כמו שהן או באנרים קטנים (שתמיד נראים רע) בצידי האפליקציה.
In-Stream Videos- אופציה שמותאמת לסרטוני וידאו שמופיעים באמצע סרטון שאנחנו צופים בו. בדומה לפרסומות ביו טיוב.
Rewarded Videos- מסוגי התכנים שהאפליקציה מחייבת אותנו לצפות בהם כדי לקבל מטבעות, חיים, זמן אפליקציה וכדומה.
מסנג'ר
המסנג'ר של פייסבוק הוא אפליקציה עם חיים משלה מבחינת פייסבוק וגם היא מאפשרת 2 מיקומים או יותר נכון 2 סגנונות מודעה:
Inbox- המודעות שלנו יופיעו בתוך המסנג'ר, בין השיחות השונות שניהלנו (לא בתוך השיחה עצמה).
כבר שמעתי לא מעט לקוחות שלי שמבחינתם מדובר בקו אדום כי זה מרגיש חודר מדי לפרטיות וזו טענה לגיטימית בעיני.
Sponsored Messages- כאן זה כבר לא רק מיקום, אלא התנהלות ממש. במודעות מהסוג הזה אנחנו פונים במסנג'ר לכל מי שכתב לנו אי פעם מודעה- פונים אליהם ישירות למסנג'ר ויש אפילו אפשרות להתחבר לבוט שינהל שיחות במקומנו.
What's the story morning glory
את הפוסט פתחתי עם המלצה חמה לקמפיינים של סטורי- אז הנה כמה כללים חשובים לביצוע קמפיין בסטורי:
- כדאי שקמפיין לסטורי יהיה בלעדית קמפיין לסטורי- אל תנסו לעוות מודעה שמיועדת למיקום אחר- זה פשוט לא נראה טוב.
- גודל התמונה או הסרטון חייבים להיות מותאמים, כלומר: 1920X1080.
- אם בוחרים להעלות סרטון הוא צריך להיות עד 15 שניות.
- הקריאייטיב של המודעה צריך לדבר בשפת הסטורי- כיפי וקליל עם מעט טקסט, תמונה מצוינת והנעה לפעולה.
עוד על מיקומים, קמפיינים ופרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם אפשר ללמוד בסדנת האונליין שלי.
הנה כמה דוגמאות חמודות לקמפיינים שרצים בסטורי. מדובר אומנם בחברות בינוניות או גדולות אבל זה לא צריך להבהיל אותך לרגע- הביצוע של קמפיין סטורי לא צריך להיות יותר מדי מסובך:
קמפיין בסטורי למסעדת אזומאמי בחיפה:
קמפיין בסטורי למוצרי טיפוח לשיער של שופרסל:
קמפיין בסטורי לחופשה ביוון של אופק תיירות:
אשמח מאוד לשמוע, איזה מיקומים חביבים עליך (כלקוח ולא כבית עסק) ואיזה מיקומים מרגישים לך חדירה למרחב הוירטואלי שלך?
מחכה לך בסטורי שלי,
אנה בן שבת
הברקונט
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
אני מתעניינת בקורס, האם יש רק קורס אחד?
פשוט רוצה גם שיווק באינסטגרם וגם בפיים
אז אם זה איתו הקורס אני ארשם
תודה
היי רויטל,
זהו קורס אחד שכולל בתוכו את כל הידע שנחוץ לפרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם.
מוזמנת בשמחה: http://www.havrakonet.co.il/ads-manager-online-workshop/