בהמשך ישיר לפוסט הקודם שלי בנושא בלוגים, אני ממשיכה עם סדרת עצות לבלוגרים מתחילים ואני בטוחה שהן תהיינה מעולות גם לבלוגרים ותיקים קצת יותר. הפעם אני רוצה להעלות נושא שהוא לא פחות מהלחם והמים של כל בלוגר מצוי- "מי יקרא את הבלוג שלי?". כשאת בעלת עסק (הרבה לפני שאת בלוגרית), את רוצה לוודא שהזמן והעבודה שאת משקיעה על כתיבת בלוג אכן תניב לך פירות.
לפני הכל אני חייבת לצטט לכם קטע שמדבר על בלוגים מספרו המעולה של דן אריאלי "לא רציונלי אבל לא נורא":
"ועכשיו חשבו רגע על בלוגים… למה בלוגים כל כך פופולריים? לא רק מפני שהרבה אנשים משתוקקים לכתוב; הרי אנשים יכלו לכתוב לפני שהבלוגים הומצאו. הסיבה העיקרית היא שלבלוגים יש שני מאפיינים מייחדים שמבחינים אותם משאר סוגי הכתיבה. קודם כל הם מעניקים את התקווה או האשליה שמישהו יקרא את מה שכתבתם. ברגע שבלוגר לוחץ על "פרסם", פניני החוכמה שהוא הפיק יכולות להיקרא על ידי כל אחד בעולם, ומאחר שכל כך הרבה אנשים מחוברים לאינטרנט, הגיוני שלפחות כמה מהם ייתקלו בבלוג… בנוסף, הקוראים יכולים לפרסם את תגובותיהם והערותיהם לבלוג, מה שמעניק סיפוק גם ליוצרי הבלוג0 שבדרך כלל יודעים בוודאות שיש להם קהלף וגם לקוראים- שהפכו לכותבים.
לרב המכריע של הבלוגים בעולם יש מספר מצומצם מאוד של קוראים- ייתכן שרק אמהות או החברים הכי טובים של הכותבים קוראים אותם- אבל אפילו הכתיבה לאנשים בודדים, בהשוואה לכתיבה עבור אף אחד, מצליחה להניע מיליוני בני אדם לפרסם בלוגים."
ובכן, הרצון להבטיח שהרבה אנשים יקראו את מה שיש לך להגיד הוא לגיטימי, בייחוד אם מדובר בבלוג שמטרתו לקדם את העסק שלך. הנה מספר עצות חשובות מאוד שיעזרו לך להפיץ את הבלוג להמונים:
1. צרי תוכן איכותי– קודם כל זכרי שאם את מפיקה תוכן איכותי ולא מכירתי-אגרסיבי יש לך אפשרות לשתף אותו בקבוצות פייסבוק שונות. פוסטים שיש בהם ערך אמיתי לקורא ישמחו אנשים אחרים והם ישמחו לקרוא אותו ואף לשתף אותו ברשת.
2. צאי החוצה– גלשי בבלוגים ואתרים בתחום שלך- הגיבי באופן מכובד וענייני והזמיני להציץ בבלוג שלך. אל תפזרי לינקיים סתמיים ברחבי הרשת, הוסיפי אותם כשיש צורך ויש מטרה. אנשים אולי ילחצו על הלינק, אבל האם הם באמת ישארו באתר שלך לאורך זמן? האם הם באמת לקוחות פוטנציאלים?
3. כתבי עבור גוגל– הפוסטים צריכים להיות כתובים באופן שניתן יהיה לאתר אותם במנועי החיפוש: שלבי בפוסט מילות חיפוש רלוונטיות: הן בכותרת, בן בפוסט עצמו והן בתיאור הפוסט. אם הפוסט עונה על שאלה מסוימת דאגי שהשאלה תופיע בטקסט.
4. הנגישי– הבלוג צריך להיות נגיש לפלטפורמות השונות: מגוון דפדפנים, טלפונים ניידים, טאבלטים ועוד.
5. אפשרי שיתוף– מבחינת התוכן, על מנת שלאנשים יהיה טריגר לשתף אותם- הפוסטים צריכים להיות בלתי צפויים ומעוררי השראה במיוחד. מבחינה טכנית יש להוסיף כפתורי שיתוף של כמה שיותר מדיות שכמובן רלוונטיות אליך.
6. העלי קישורים לפוסטים במדיה החברתית– קישור עם תמונה/וידאו מושכים יותר את תשומת הלב. הרגישי בנח לשתף את הקישורים יותר מפעם אחת (בגבול הטעם הטוב כמובן)- בגלל מגבלות החשיפה של הפייסבוק, סביר להניח שלא כולם יוכלו לראות את הקישור של הפוסט מהפרסום הראשון.
7. כל האמת על תגובות– מתי קוראים נוטים להגיב? או כשהתוכן באמת מעניין, או כשהם אוהבים את השיח המתפתח, או כשהם נהנים כממוחים לעזור לאחרים או כשהם רוצים להתבלט. מדוע קוראים לא מגיבים? חלק מהקוראים הכי גדולים שלך עשויים שלא להגיב משום שהם פשוט קוראים ולומדים. מניסיון שלי בפגישות פנים מול פנים עם קוראות הברקונט אני מקבלת הרבה מאוד פרגון ומחמאות, אבל בתגובות בדרך כלל שממה… לא נורא!
כאשר מישהו מגיב לפוסט אל תסמני "לייק" בלבד או תתעלמי אלא הגיבי חזרה. השתדלי לקרוא תגובות פעם ביום לפחות בייחוד אם יש לך מנגנון לאישור תגובות. שימי לב שלא מקבלים התראות כשיש תגובות בתוסף הפייסבוק, לכן כדאי לשוב כמה ימים ברצף אחרי פרסום הפוסט ולבדוק את התגובות.
אם את רואה שמישהו מחפש מוצר או שירות את יכולה בעדינות להציע לו ליצור איתך קשר כי יש לך משהו שעשוי להתאים. המפתח הוא העדינות. את הצעת, עכשיו תפקיד הלקוח לחזור אליך, אל תדחפי.
יצא לך להיתקל בטרולים? הם אנשים שמוסיפים תגובות שמעוררות פרובוקציה רק לשם הפרובוקציה- בשום פנים ואופם אל תגיבי להם, זה בדיוק מה שהם רוצים- תגובות.
ביקורות שליליות- כדאי להגיב אליהן גם אם אין לך פתרון מיידי כיצד לפתור את הסוגייה. הכי חשוב לתת לקוראים להבין שאת קשובה. היי כנה בתגובות שלך, התנצלי ותודי גם על הביקורת, משום שכעת את יכולה לשפר את המוצר או השירות שלך. נסי להעביר את התקשורת אל מאחורי הקלעים ובקשי לפנות ללקוח באופן פרטי.
ואם כבר תגובות, אני פוצחת בניסוי חברתי- כל מי שקוראת את הפוסט מוזמנת להשאיר בתגובות מילה חמה+ קישור לאתר, הבלוג או העמוד העסקי שלה (פרגון ממני). מי שלא שם- לא קיים 🙂
שלכן,
אנה
אנה, את נוגעת בכתיבתך בנושאים חשובים ומעניינים רלוונטיים ובאופן ברור וקולח!
כייף לקרא ! יישר כוח!
תודה ענת, שמחה לשמוע.
לא מאמינה שעם סיומת כזו יש לך רק שתי תגובות… אז אם את מעלה את הנושא של השקט והדממה בתגובות, דעי לך שאצלי זה פשוט בגלל שאני לומדת… חוזרת שוב ושוב לאתר שלך, וגם מעבירה אותו הלאה! תודה. התוכן שלך בהחלט רלוונטי ומעורר השראה 🙂
תודה גדולה! כיף לי מאוד לשמוע. בהצלחה ומוזמנת לחזור לפה תמיד 🙂