לקוחה פנתה אליה עם שאלה: "הציעו לי 10 מאמרי קידום אתרים במחיר מאוד אטרקטיבי, האם כדאי לי לקחת את העסקה?". החלטתי לפתח את תשובתי אליה לפוסט קצר על מנת לפתור לכן את הסוגייה הזו באם יצא לכן להתקל בהצעות מעין אלו.
השוק היום עמוס בחברות לקידום אתרים שמבטיחות להביא את האתר שלך לראש תוצאות החיפוש. זה אכן יכול לעשות פלאים לעסק שלך אבל מה שקורה ב-99% מהמקרים הוא שחברת הקידום מפוצצת את האתר שלך עם מאמרים משעממים, לקוניים שפשוט לא שווים קריאה. הלקוח אולי עשוי להקליק על האתר שלך בעת החיפוש, אך השאלה היא איזה רושם ייווצר אצלו כשהוא יגלוש באתר. הזכרי כמה פעמים יצא לך להיכנס לאתר שנמצא בראש תוצאות החיפוש בגוגל ולברוח משם מהר משום שהוא הכיל מאמרים יבשים, אפרוריים וחסרי ערך אמיתי?
בעידן בו הלקוחות יכולים לעבור בקליק אחד מאתר לאתר, את צריכה למשוך אותם להישאר דווקא באתר שלך ולכן את צריכה להעניק להם תוכן שיש לו ערך אמיתי כלשהו.
בואי נהיה כנות לרגע, סביר להניח שאם את בעלת עסק קטן, זה לא יהיה קל או זול להתברג לראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל למילות חיפוש אטרקטיביות כמו: עיצוב פנים, ביגוד מעצבים או תכשיטי כסף.
במקום זאת אני מציעה לך להתמקד במילות חיפוש על פי תיאוריית הזנב הארוך. תיאוריה זו טוענת כי הצלחה של ערוצי שיווק באינטרנט מתאפשרת כתוצאה ממספר עצום של העדפות מגוונות של אנשים ולאוו דווקא ממספר מצומצם של העדפות פופלריות. כלומר תנועה רבה יותר תגיע לאתר שלך דרך מילות חיפוש מגוונות מאשר דרך מילות חיפוש פופלריות. רוצה דוגמא? במקום מילות החיפוש "עיצוב פנים" השתמשי במונחים כגון "כיצד לעצב דירת סטודנטים צפופה?" או "עצות לעיצוב פנים בדירה שכורה".
אם כך, על מנת להעלות את מיקומך בתוצאות החיפוש בגוגל מומלץ שהתכנים שלך יכילו מונחי חיפוש ספציפיים יותר המכילים 3 או יותר מילות מפתח. מונחים אלה מכוונים את המחפשים לאתרים עם תוכן עמוק יותר וספציפי יותר.
את מילות החיפוש צריך לשבץ במיומנות בתוך הטקסטים באתר ובבלוג, כך שהקוראים שלך לא ירגישו שמדובר בתוכן שמיועד נטו לקידום בגוגל, זה נותן הרגשה זולה ולא נעימה.
זכרי שאת באמת רוצה לתת ערך מוסף ללקוח. הלקוחות אומנם מצאו אותך דרך מנוע החיפוש, אך הם ישארו נאמנים אליך רק בגלל הערך המוסף שאת מספקת. ככל שהמידע והתוכן שאת מספקת הוא איכותי יותר, כך הלקוחות יראו בך עסק אמין ומקצועי יותר.
המסקנה המתבקשת היא שאומנם המבצעים האלה מאוד מאוד מפתים, אבל אני הייתי ממליצה לשלם טיפונת יותר ולפנות לכותב תוכן מיומן ומוכשר שיוכל לשלב טכניקות של קידום אתרים ותוכן איכותי ובעל ערך ללקוחות.
כאן לכל שאלה,
אנה