בשנים האחרונות החשיפה האורגנית (מיד אסביר מהי חשיפה אורגנית למי שלא מכירה את המושג) של פייסבוק הלכה והתמעטה ובעלי העסקים נאלצו להסתפק בחשיפה מינימלית או לשלם לפייסבוק כדי להגדיל את הקהל שנחשף לתכנים שלהם. לאחרונה פייסבוק השיקו כלי חדש וחינמי שמטרתו לסייע לנו לשפר את החשיפה האורגנית בפייסבוק ובכך לפתור מצוקות שונות של בעלי עסקים.
שניה לפני שמתחילים- יישור קו:
מהי חשיפה ומה ההבדל בין חשיפה אורגנית לחשיפה ממומנת?
חשיפה הוא השם הכולל למספר הגולשים שצפו בפוסט שפרסמת בעמוד הפייסבוק שלך. בעמודים עסקיים ניתן לראות את כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך ואילו בעמודים אישיים לא ניתן לראות נתונים אלה (זו אגב אחת הסיבות שמומלץ מאוד לפתוח ולעבוד עם עמוד עסקי, להתעמקות בסיבות נוספות לחצי כאן).
חשיפה אורגנית
חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך כסף. כלומר זוהי החשיפה הטבעית של פייסבוק. בעבר החשיפה האורגנית הייתה רחבה למדי, אולם כיום בעמודים סטנדרטיים ובפוסטים סטנדרטיים היא תהיה בסביבות 10% בלבד מכלל האוהדים בעמוד. פוסטים מעניינים, חשובים, בעלי ערך ומעוררי השראה עשויים להגיע לאחוזים גבוהים הרבה יותר וזאת מכיוון שפייסבוק מצליח לזהות שיש להם פוטנציאל לעניין קהל רחב מאוד, אבל יצירת פוסטים כאלה היא עבודה לא פשוטה.
חשיפה ממומנת
כאמור, פייסבוק הוריד משמעותית את אחוזי החשיפה האורגנית וזאת בין היתר במטרה לעודד אנשים להשתמש בחשיפה ממומנת. חשיפה ממומנת כשמה כן היא, על מנת להגדיל משמעותית את אחוזי החשיפה, יש לשלם לפייסבוק כסף.
חשוב לציין שלא מדובר בסכומים עצומים, גם 10 שקלים שאת משקיעה על קידום פוסט חשוב ובעל ערך, לקהל הרלוונטי, עשויים לעשות עבורך יופי של עבודה. כמובן שככל שתשקיעי יותר כסף, החשיפה שמבטיח לך פייסבוק תעלה. בפוסטים ממומנים חשוב, חשוב, חשוב לדייק עד כמה שיותר את הקהל הרלוונטי, אחרת הכסף שלך פשוט ילך לפח. אם עד עכשיו לא התעסקת בטרגוט (דיוק קהל היעד של התכנים שלכם) הגיע הזמן ללמוד לעומק את הנושא.
אז מה השתנה עכשיו?
לפייסבוק חשוב מאוד להשאיר את הלקוחות המפרסמים מרוצים ולא פחות חשוב מכך להעניק לקהל הגולשים תוכן רלוונטי ובעל ערך. בדיוק מהסיבות האלה פייסבוק יצאו עם כלי חדש שמטרתו להגדיר קהל יעד מדויק גם כאשר מדובר בחשיפה אורגנית. כלומר, גם אם הפוסט יחשף רק ל-10% מאוהדי העמוד, הוא יחשף לקהל הרלוונטי ביותר ולו בלבד, כמובן שאם תגדירי זאת מראש.
איפה זה בא לידי ביטוי? אם המשפחה והחברים שלכם מפרגנים ו-500 מתוכם עשו לך לייק לעמוד, זה נחמד, אבל השאלה היא האם הם לקוחות פוטנציאלים עבורך. מאחר והחשיפה האורגנית עומדת על 10% זה יהיה בזבוז לנצל אותם על קהל שאינו רלוונטי.
החיים קלים כאשר האוהדים של העמודים העסקיים שלנו הם מדוייקים אחד אחד ורלוונטים לעסק, אבל הרבה פעמים זה לא המצב. הכלי החדש יהיה שימושי במיוחד אם העסק שלך מציע מספר מוצרים או מספר שירותים לקהלים שונים. במקרה כזה פוסט שמספר על מוצר כלשהו לאוו דווקא יהיה רלוונטי לכל האוהדים בעמוד.
קחי לדוגמא קוסמטיקאית- מצד אחד היא משווקת טיפולים לאקנה שרלוונטים יותר לבנות מתבגרות ונשים צעירות ומצד שני משווקת שיטה להעלמת קמטים שרלוונטית יותר לנשים מעל גיל 50. הכלי החדש של פייסבוק מאפשר לה לייעד את הפוסט על טיפולי האקנה לאוכלוסיה מסוימת מאוהדי העמוד שלה, נניח נשים בגילאים 18-28 ואילו את הפוסט על טיפולים להעלמת קמטים היא יכולה להגדיר לנשים מעל גיל 50- באופן כזה היא מנצלת בצורה מיטבית את החשיפה האורגנית.
איך משתמשים בכלי שיעזור לך לשפר את החשיפה האורגנית שלך בפייסבוק?
בעמודים בהם יש מעל 5,000 אוהדים הכלי יופיע אוטומטי בשורת האייקונים בתחתית הפוסט:
בעמודים בהם מספר האוהדים נמוך יותר, יש צורך לעשות פעולה ידנית קטנה שתאפשר את השימוש בכל מעתה ואילך. בממשק באנגלית:
בממשק בעברית:
כיצד תוכלי לשפר את החשיפה האורגנית בפייסבוק?
לאחר כתיבת הפוסט שלך בעמוד הפייסבוק העסקי, לחצי על כפתור המטרה- לפניך יפתח החלון הבא:
שימי לב שבראש העמוד מופיעות 2 אופציות, נתחיל בראשונה:
News Feed Targeting- פילוח אוסף חדשות–
כאן תוכלי לבחור מי יוכל לראות את הפוסט שלך בפיד שלו. במקרה של אינטרקציה עם הפוסט הזה (לייק, תגובה, שיתוף וכו') חבריו של המגיב יוכלו לראות את הפוסט גם אם אינם עונים על ההגדרות שהגדרת.
בפילוח תוכלי לבחור: תחומי עניין, גילאים, מין, מיקום פיזי, שפות וכן תחת "נתונים דמוגרפיים נוספים" תוכלי לבחור: סטאטוס מערכת יחסים ורמת השכלה.
האופציה השניה תופיע עם הלחיצה על הלשונית בראש:
Audience Restricrions- הגבלת קהל
כאן תוכלי לבחור את הקבוצה המצומצמת שתוכל לראות את הפוסט בפיד שלהם ובעמוד שלך. הם ולא אחרים. במקרה של אינטרקציה עם הפוסט רק אנשים העונים על ההגדרות שלך יוכלו לצפות בפוסט. צריך להיזהר עם האופציה הזו כי היא חוסמת לגמרי קהל שאינו עונה על ההגדרה שלך ויתכן וזה לא מה שאת מחפשת.
בפילוח תוכלי לבחור: גילאים, מין, מיקום פיזי ושפות.
על פניו את מצמצמת את כמות האנשים שנחשפים לפוסטים שלך, אך יחד עם זאת הצמצום מביא אותך לחשיפה בפני קבוצה איכותית יותר.
שימי לב: לעת עתה הכלי הזה פתוח רק לשימוש במחשב ולא בניידים וכמובן שרק בעמודים עסקיים!
עשי בכלי שימוש חכם וחזרי לספר לי איך היה,
אנה בן שבת
הברקונט
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (תוכן מעולה מובטח):
היי אנה, יש לי מעל 5000 אוהדים בעמוד העסקי. האם ההגדרות האלה נשמרות או שכל פעם אצטרך להגדיר מחדש?
לעת עתה, בכל פוסט תצטרכי להגדיר מחדש.
אני מניחה שבקרוב יתפתחו עוד אפשרויות כמו יישום הכלי גם במובייל ובטח גם העדפות שמורות.
לא הבנתי היכן נמצא כפתור המטרה…
כפתור המטרה מופיע בשורת האייקונים במקום של כתיבת הפוסט- שימי לב ש:
1. בעמודים עם פחות מ-5000 צריך להפעיל את האופציה (כמו שהסברתי בפוסט)
2. האופציה עובדת רק במחשב ולא במובייל (סביר להניח שזה זמני)
הבנתי. אז זה אחרי שאני כותבת ולפני שאני מפרסמת…
תודה.
בינגו!
תודה על הפוסט החשוב הזה. אשמח להבהרה:
1 מה ההבדל בין 2 האופציות, בשתיהן אני מגדירה מי קהל המטרה שאני רוצה שייראה את הפוסטים שלי בפיד שלו, מה ההבדל ביניהן?
2 הצלחתי למצוא את כפתור המטרה ( במחשב) בכתיבת פוסט מתוך הפיד אבל לא בטיוטא של פוסט. אני בדכ עושה טיוטא ואז מפרסמת. האם אין אפשרות כזו בטיוטא? המון תודה
הי דלית,
האופציה הראשונה- News Feed Targeting- פילוח אוסף חדשות– מטרתה לעשות העדפה בחשיפה האורגנית לפלח האוכלוסיה המועדף עליך. אין זה אומר שמי שלא עונה על ההגדרה שלך לא יראה את הפוסט כשיכנס לעמוד שלך או כשמישהו מחבריו יגיב לפוסט למשל.
האופציה השניה- Audience Restricrions- הגבלת קהל- מטרתה להגביל את הקהל שנחשף לתוכן שלך- מי שלא עונה להגדרה שלך לא יחשף לתוכן כלל. כשהוא יכנס לעמוד העסקי שלך, הוא לא יראה את הםוסט הזה לנגד עיניו.
כדי לנצל את הכלי ולשמור טיוטא- התחילי לכתוב את הפוסט, הגדירי את קהל המטרה ורק בסוף תשמרי את הטקסט בתור טיוטא.
בהצלחה!
תודה אנה, את בהחלט הברקה 🙂 אנסה בקרוב
בשמחה!
תודה רבה! הכל ברור. המשיכי לעדכן אותנו בחדשות:)
אין לי עדיין דף עסקי. האם כל הכתוב לעיל רלוונטי גם לפוסט שמפרסמת בדף פרטי?
לא. בדף הפרטי זה לא עובד ככה.
ממליצה בחום לפתוח דך עסקי כבר היום 🙂
הנה עוד כמה סיבות מדוע בעלי עסקים צריכים לפתוח דף עסקי:
http://www.havrakonet.co.il/must-facebook/
אנה תודה על הפוסט הכל כך מועיל. אשמח להבין מה זה אומר "תחומי עניין" האם זה קבוצות שאנשים חברים בהם? עמודים שאנשים עשו להם לייק?
הי שרון, מדובר בתחומי עניין של ממש. למשל: מאכלים איטלקיים, פיצות, פיצה טבעונית, פסטה מקמח מלא. תחומי העניין האלה נגזרים שעמודים שאנשים עשו להם לייק, מקבוצות שהם הצטרפו אליהם ומהפעילות הכללית שלהם בפייסבוק.
תודה לך אנה על תכנים מעולים, קורס מעולה, שיטת לימוד בהירה ונעימה, שירותיות מעוררת הערצה, מענה מהיר וממשק ידידותי נוח וכייפי להתרועע בו. כל כך שמחה שאת פה!!!
היי אנה, שאפו!
מאמר מעולה ומועיל, חשוב לי לציין שנכון להיום (2017 אוטוטו 2018) חשיפה אורגנית של 10% היא מצב טוב בפייסבוק, יש פוסטים שמגיעים לאחוזים בודדים.
התוכן בהחלט מעורר השראה 🙂
הי אביגדור, תודה רבה!
משתדלת שהתוכן תמיד יהיה איכותי ולכן עדין שומרת על 10-20% חשיפה (ולעיתים גם יותר).
היי אנה,
השאלה היא, האם כשאני מגדירה באייקון של הקליעה למטרה את הקהל שאני רוצה שייחשפו למודעה- זה רק לקהל האוהדים או גם לקהל חדש שיכול להיחשף לזה כמו בממומן?
ההגדרות הן לחשיפה אורגנית- לאוהדים ואנשים שנתקלים בצורה אורגנית (לא ממומנת) בפוסט.