פגישות הייעוץ האחרונות שלי הביאו אותי לחפש מי היה זה שדיבר על "הדברים שאני לא יודעת שאני לא יודעת" וחברי משכבר הימים גוגל הפליא לספר שמדובר בפילוסופ הגרמני מרטין היידגר שדיבר על מעגל הידיעה: מה שאני יודעת שאני יודעת, מה שאני יודעת שאני לא יודעת ומה שאני לא יודעת שאני לא יודעת.
מה שאני יודעת שאני יודעת, הוא נפלא, הוא שלי ואיש לא יוכל לקחת אותו ממני.
גם מה שאני יודעת שאני לא יודעת הוא מצב נהדר, כי ברגע שאני ארצה אני אוכל ללמוד אותו או לבקש עזרה.
מה שאני לא יודעת שאני לא יודעת הוא הרבה יותר טריקי, כי אני לא מודעת בכלל לעולם, שאותו בפוטנציה אוכל ללמוד. לפעמים זה לטוב ולפעמים זה לרע.
מה שקרה בפגישות הייעוץ האחרונות שעסקו בניהול הנוכחות בעמוד הפייסבוק, הוא שהעצמאיות היקרות שישבו מולי גילו הרבה מאוד כלים שהן אפילו לא ידעו שהן לא מכירות. בתור מי ששוחה בעולם הזה, לפעמים יש דברים שנראים לי מובנים מאליהם ואני חייבת להקפיד לעבור על כל האפשרויות ולא לפספס שום דבר.
בהשראה מפגישות הייעוץ האחרונות אספתי 10 כלים בעמוד העסקי של פייסבוק שיכולים לשדרג משמעותית את הניהול של העמוד. בחלקם אולי כבר עשית שימוש (דברים שאני יודעת שאני יודעת), על חלקם אולי שמעת אבל לא ידעת איך עושים (דברים שאני יודעת שאני לא יודעת) וחלקם יהיו חדשים ומשדרגים ביותר (דברים שאני לא יודעת שאני לא יודעת). מאחלת לך גילוי מרגש ומועיל במיוחד:
תזמון פוסטים
אם זו תהיה תגלית עבורך, אני בטוחה שחייך לא יראו אותו הדבר מרגע קריאת שורות אלה. מסתבר שלא מעט משתמשים לא יודעים שאפשר לתזמן פוסטים בעמוד העסקי. מה זה אומר לתזמן? אפשר להכין את הפוסטים מראש, לבחור תאריך ושעת פרסום ולתת לטכנולוגיה לעשות את שלה. מדובר בחסכון אדיר בזמן שמאפשר לשבת על הפייסבוק אחת לתקופה, ליצור תוכן ולתזמן את העלייה שלו. את התזמון עושים כאן:
את הפוסטים המתוזמנים ניתן לראות בעמוד העסקי עצמו וניתן כמובן לערוך, למחוק, לתזמן לזמן אחר או לפרסם בלייב:
עוד אופציה היא ליצור פוסט טיוטה אליו אפשר לחזור אחר כך, כשרוצים.
תיוג מוצרים
עוד פיצ'ר חדש (יחסית) של פייסבוק הוא יצירת קטלוג מוצרים/ שירותים בעמוד העסקי. מזינים את התמונות, התכנים והמחירים והם הופכים להיות חשופים לכל הגולשים בעמוד. כרגע לא ניתן לרכוש ישירות מהקטלוג, אבל פייסבוק מבטיחים שבקרוב הוא יהפוך לחנות אונליין לכל דבר.
בנתיים הפיצ'ר החמוד הוא תיוג מוצרים מהקטלוג בפוסט, כך שכשהוא מפורסם מופיע קישור ישירות לעמוד המוצר מתוך הפייסבוק.
סידור תגובות
ברירת המחדל של פייסבוק היא לסדר את התגובות של העוקבים שלנו על פי "הרלווונטיות". אין לי מושג איך פייסבוק מחליט מה רלוונטי או לא אבל אני אישית מעדיפה שהתגובות יסודרו על פי סדר כרנולוגי כדי שיהיה לי נח להגיב בזמן. בחירה באופציה העליונה תעזור גם לך לעשות זאת:
פוסט עם כפתורי יצירת קשר
יצא לך לראות פוסטים עם כפתור יצירת קשר כגון שלח הודעה/התקשר עכשיו?
ובכן, זו אופציה די פשוטה של פייסבוק שמתאפשרת ממש כאן:
כפתור התקשר לנייד
אופציית הדיפולט של פייסבוק היא כפתור ליצירת קשר בהודעה, אך פייסבוק מאפשר יצירת כפתור יצירת קשר נוסף, ייעודי לנייד, שבו אפשר לבחור מגוון אופציות כגון: כפתור התקשר, כפתור קבע פגישה, כפתור עבור לאתר וכו'. בעיני כרגע האופציה המתאימה ביותר, בטח לנייד היא 'התקשר עכשיו'.
הזמנת חברים
אם לא ידעת איך ותמיד רצית, כדי להזמין חברים להפוך לאוהדים של העמוד העסקי שלך, לוחצים כאן:
סטטיסטיקת העמוד
כדי לראות בצורה מסודרת את הסטטיסטיקות של העמוד אפשר ללחוץ על כפתור "Insights" ולקבל מידע מקיף מאוד לגבי ההתנהלות של העמוד העסקי. מאיזה פוסטים עבדו יותר טוב ועד באיזה שעות העוקבים שלך נמצאים בפייסבוק (התשובה: כמעט 24/7).
ניהול התכתבויות במסנג'ר
פונים אליך הרבה דרך המסנג'ר ומרגיש לך שיש שם בלאגן גדול? מסתבר שאפשר לנהל את ההתכתבויות בצורה נוחה מאוד: לחלק לקטגוריות: דחוף, לחזור, לעקוב (או כל מה שבא) ואפילו להוסיף תקציר קטן לשיחה. הצד השני לא רואה את התוספות כמובן.
את השיחות ניתן למיין בהתאם לקטגוריות שקבענו וכך להתנהל בצורה הרבה יותר נוחה בפייסבוק.
צפייה מעיני הגולש
הדף העסקי שלנו מלא אפשרויות וכלים שזמינים רק לבעלי הדף ולפעמים קשה לנו לראות איך הוא נראה באמת בעיני הגולש. לחיצה על הכפתור הבא, תביא אותנו למצב צפייה מעיני הגולשים האחרים:
שליטה בלייקים ובעוקבים שלנו
יש לך ריבוי לייקים מזויפים או לא רצויים? (זהירות, הם גם מתרבים בשיטת חבר מביא חבר אם לא מוחקים אותם בזמן) הנה וידאו קצר שמלמד איך מוחקים וחוסמים אורחים לא רצויים בעמוד:
מסוקרנת מאוד לדעת כמה מתוך ה-10 היו בגדר:
ידעתי שידעתי- הפעם לא חידשת לי.
ידעתי שלא ידעתי- איזה יופי שגילית לי איך.
לא ידעתי שלא ידעתי- וואו, שידרגת את חיי לנצח!
שתהיה שנה טובה ומשודרגת!
אנה
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
תודה רבה על הפוסט המועיל הזה. בהחלט היו כמה דברים שלא ידעתי ולכן: לא ידעתי שלא ידעתי- וואו, שידרגת את חיי לנצח!
🙂
איזה כיף לשמוע, תודה שירה!
ידעתי שידעתי!
אבל עדיין היה כייף לקרוא 🙂 מקסימה!
🙂
תודה!!!
2 מה 10 לא ידעתי!
תוקנו מיידית (-:
האם יש אפשרות להשאיר כפתור התקשר לנייד ובמחשב הודעה או שנסחפתי?
הי, איזה כיף. התשובה היא לא אבל אם תשתמשי באופציה של 'צפיה מעיני הגולש' תוכלי לראות שבמחשב הנייח הכפתורים מופיעים זה לצד זה וזה לא ממש מפריע או מבלבל.
אוהבת את הכתיבה שלך, אנה.
לא ידעתי שאפשר לפלטר גם הודעות במסנג'ר.
אני לא יודעת אם אני זקוקה לזה, אבל בהיותי חובבת פילטרים (ושולטת ברזי הג'ימייל!) יש מצב שאגלה שזה מועיל באמת!
תודה רבה ושנה טובה!
רונית
אם יש הרבה פניות למסנג'ר זה יכול להיות לייפ סייבר 🙂
שנה טובה!
פוסט מצוין כרגיל, וכן היו כמה דברים שלא ידעתי, או ידעתי שקיימים אבל לא ידעתי למה אני צריכה אותם – ועכשיו אני יודעת.
שמחה לשמוע!
הופך את הדבר "המאיים" הזה להרבה יותר ידידותי. תודה לך על כך.
שמחה לשמוע, תודה לך!