גם אם הפרסום האורגני עושה עבורך עבודה מצוינת וגם אם אין לך שום כוונה לעשות בקרוב פרסום ממומן בפייסבוק, להתעלם מקיומו של הפיקסל של פייסבוק ולא להתקין אותו באתר הוא פספוס של נכס חשוב.
התקנה של פיקסל נמשכת כמה דקות ויוצרת עבורך קהל של מבקרים באתר שעשוי לשדרג את הפעילות הדיגיטלית שלך באופן משמעותי.
אז איך מתקינים פיקסל של פייסבוק באתר וורדפרס ומה זה בכלל פיקסל? כל הפרטים ממש כאן.
הערה: ההדרכה בפוסט הזה מוכוונת יותר לבעלי אתרי תדמית ובלוגרים שהאתרים שלהם מבוססים בעיקר על צפייה בעמודי התוכן. בעלי חנויות אינטרנטיות או אתרים קצת יותר מורכבים יזדקקו להשלמה קצרה בנוגע לשתילת אירועים באתר שלהם (גם על זה אדבר בהמשך).
מה זה פיקסל של פייסבוק?
פיקסל הוא קטע קוד קצר שמועתק מפייסבוק, נשתל (מיד נלמד איך) באתר שלך ו"צובע" את קהל המבקרים באתר.
המידע על הקהל הזה נצבר לנו בחשבון המודעות בפייסבוק ומאפשר לנו להשתמש בו בעיקר למטרות של רימרקטינג= פרסום חוזר. כלומר, מאפשר לנו ליצור קשר נוסף עם קהל שלאו דווקא יצר איתנו קשר או השאיר פרטים בפועל.
חשוב להבהיר שכשאני מדברת על מידע, הכוונה היא למאגר מידע סגור שכולל בתוכו את הגולשים. אפשר לפנות אליהם בשנית דרך מודעות בפייסבוק או באינסטגרם אבל אי אפשר לדעת מי הם היו בפועל וזאת מתוך מדיניות השמירה על הפרטיות של פייסבוק.
מה עושים עם המידע שהפיקסל צובר?
א. רימרקטינג– כאמור, אפשר לחזר אחרי המבקרים באתר שלי בפלטפורמה נוספת: הפייסבוק או האינסטגרם.
למה זה טוב?
המאמץ להביא מבקר חוזר לאתר שלי (אם באמת יש לי דברים טובים להציע) ואפילו להניע אותו לפעולה הוא משמעותית קטן יותר מהמאמץ להביא מבקר חדש. באמצעות הנתונים שהפיקסל שלי צובר, אני יכולה לעשות זאת בקלות. איזה רימרקטינג אפשר לעשות?
1. פרסום ממומן של פוסט חדש בבלוג לקהל שהיה באתר שלי בעבר.
2. פרסום ממומן של טופס הצטרפות לרשימת התפוצה של הבלוג.
3. קמפיין לייקים לעמוד הפייסבוק של הבלוג שלי למי שביקר בעבר בבלוג.
ב. קהל לוקאלייק– פייסבוק נותנת לנו אופציה ליצר קהל lookalike= קהל דומה בתכונותיו לקהל הבסיס שכבר צברנו, מה שמקל עלינו למצוא ולהגיע לאנשים חדשים בעלי מאפיינים דומים לקהל שלנו.
לדוגמא: האתר שלנו עוסק בתפירת חליפות לכלבים. סביר להניח שמרבית הגולשים שיגיעו אליו יהיו בעלי עניין בתחום. ברגע שהפיקסל יצור לי מאגר מידע על הגולשים אני אוכל להפעיל עליהם את אפשרות הלוקאלייק וליצור לעצמי קהל פוטנציאלי חדש לגמרי ודומה במאפייניו לקהל הקודם שלי. מה שמעלה באופן משמעותי את האפשרות שהקהל החדש הזה אכן יתעניין במה שיש לי להציע.
את שתי האופציות, אגב, ניתן להפעיל במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק.
להיכרות מעמיקה עם המערכת אני ממליצה לעבור את קורס האונליין- פרסום ממומן בפייסבוק.
איפה מתחבא הפיקסל של פייסבוק?
שלב 1: את קטע הקוד של פייסבוק, הפיקסל, אפשר למצוא ב"מנהל המודעות" דרכו יוצרים מודעות ממומנות.
אם יצא לך כבר לפרסם בתשלום לפייסבוק מנהל המודעות שלך כבר פתוח ומותקן. אם טרם יצא לך, פייסבוק תבקש לפתוח חשבון כזה וגם להכניס מס כרטיס אשראי (גם אם לא יעשה בו שימוש לעולם).
איך מגיעים למנהל המודעות?
או בחיפוש "ads manager" בשורת החיפוש של פייסבוק או דרך הסרגל העליון הכחול ובחירת "manage ads" או "נהלי מודעות":
שלב 2: כשנכנסים למנהל המודעות לוחצים על ההמבורגר (שלושה פסים בסרגל העליון), בוחרים ב all tools ולוחצים על pixels:
בשלבים הבאים אנחנו מאשרים את יצירת הפיקסל שלנו בסדרת לחיצות על "אישור".
שלב 3:
שלב 4:
הפיקסל נוצר! עכשיו אציג לך 2 דרכים להטמיע אותו באתר הוורדפרס (קיימות יותר דרכים, אבל בחרתי להתמקד ב-2):
הדרך הראשונה- זוהי הדרך הותיקה שהשתמשתי בה עד עתה בהצלחה והיא כוללת התקנה של תוסף חיצוני ובלתי מזיק.
הדרך השניה- דרך חדשה (יחסית) בה מתקינים תוסף יעודי של פייסבוק למערכת הניהול של וורדפרס.
הדרך הראשונה
שלב 5: בוחרים בהעתקה ידנית של הפיקסל:
שלב 6: גוללים את המסך עד לסעיף 2:
שלב 7: מרחפים מעל קטע הקוד, לוחצים והוא מועתק אוטומטית לזכרון המחשב (כמו Ctrl+c):
שלב 8: בטאב נפרד פותחים את מערכת הניהול של וורדפרס ומתכוננים להתקנת תוסף חדש:
שלב 9: מאתרים את התוסף "Per page add to head" ומתקינים:
שלב 10: לאחר ההתקנה פותחים את התוסף ברובריקת "הגדרות":
שלב 11: מדביקים את קטע הקוד (הפיקסל) שהעתקנו בתוך התוסף:
שלב 12: כך זה נראה אחרי ההדבקה:
שלב 13: גוללים למטה ולוחצים על "שמור שינויים":
שלב 14: חוזרה לטאב בו נמצא הפיקסל של פייסבוק ולוחצים "המשך":
בשלב הזה פייסבוק יציע לנו להטמיע באתר קטעי קוד נוספים "Events" שתפקידם הוא לעקוב אחר פעולות מורכבות יותר באתר שלנו כגון: רכישה, הוספה לסל הקניות, יצירת ליד, השלמת הרשמה לאתר וכו'.
כמו שכתבתי בתחילת הפוסט, החלק הזה מיועד לבעלי חנויות אינטרנטיות ואתרים שמבצעים פעולות קצת יותר מורכבות. אני לא נכנסת לאופציות האלה מאחר והן דורשות הטעמת קוד ספציפית בכל עמוד באתר בו נרצה לעקוב אחרי פעילות או התקנת תוסף הרחבה ייעודי למערכת. אבל אני יכולה להבטיח שגם הפעולות האלה אינן מסובכות במיוחד.
שלב 15: נגלול את המסך מטה:
שלב 16: נלחץ על אישור:
שלב 17: כדי להפעיל את הפיקסל נחזור לאתר שלנו ונרענן את העמוד הראשי (לחיצה על ריפרש) ולאחר מכן את עמוד הפיקסל.
הפיקסל יקבל אות שיש תנועה לאתר ואנחנו נראה כפתור ירוק= הפיקסל פעיל וקורא מידע מהאתר:
במהלך הזמן הפיקסל שלנו יצבור עוד ועוד מידע ויצבע גולשים חדשים וככה הוא יראה (בדוגמא הזו ספציפית יש מעקב אחרי ביקורים באתר בלי אירועים אחרים). ככל שיעבור הזמן הקהל הצבוע שלנו יהיה גדול יותר ונוכל להתחיל לעבוד איתו באופן שוטף.
הדרך השניה להתקנת הפיקסל
אפשר להתקין את הפיקסל גם דרך תוסף פייסבוק לוורדפרס שמורידים ישירות מתוך הפייסבוק. בכנות אומר, שאני קצת פחות אוהבת את הדרך הזו, בגלל ניסיון לא ממש חיובי עם תוסף מבית פייסבוק שהתקנתי בעבר וגרם להתנגשות עם תוספים אחרים ולפגיעה בנראות במובייל. עדין לא נתקלתי בבעיה ספציפית עם התוסף הזה, אבל הטעם המר מהפעם הקודמת עדין ישנו. אפשר בהחלט להתקין, רק לשים לב לשינויים.
שלב א': מגיעים עד שלב 5 כפי שתואר בדרך הראשונה- הפעם בוחרים "באינטגרציה" לפלטפורמות קיימות:
שלב ב': בוחרים את אופציית הוורדפרס:
שלב ג': מורידים את התוסף למחשב (קובץ זיפ):
שלב ד': פותחים טאב חדש עם גישה למערכת הניהול של אתר הוורדפרס שלנו ומתקינים את התוסף ידנית. מפעילים אותו ופועלים לפי ההוראות של התוסף.
אין צורך להעתיק קטעי קוד כי הם מוטמעים ישירות בתוסף.
איך מתקינים פיקסל באתרים/ דפי נחיתה בפלטפורמות אחרות?
לחיצה כאן>> תוביל אותנו למדריך להתקנת פיקסל במערכת של וויקס.
הפלטפורמות הנפוצות האחרות מכירות בחשיבותו של הפיקסל ולכן לרובן יש מקום ייעודי בו אפשר להטמיע את קטע הקוד.
פועלים לפי השלבים בדרך ההתקנה הראשונה, מעתיקים את הקוד ומחפשים את המקום להטמעתו.
לרב זה יהיה תחת לשוניות כגון "רימרקטינג", "רשתות חברתיות" או "קודים".
מומלץ לברר עם התמיכה של הפלטפורמה היכן בדיוק צריך להטמיע את הקוד.
התהליך נראה הרבה יותר ארוך ומבהיל ממה שהוא באמת והתמורה עולה בהרבה על המאמץ.
התקנה של פיקסל באתר שלנו נותנת לנו עד נכס יקר ערך שאפשר להשתמש בו בשעת הצורך ואין שום סיבה שבעולם שלא נהנה ממנו כולנו.
באיחולי פיקסל שוקק חיים,
אנה בן שבת
הברקונט
אם אהבת את הפוסט, אני מזמינה אותך להצטרף לרשימת המנויים של הבלוג ולקבל הודעה ישירות למייל כאשר הפוסט הבא שלי יעלה לאוויר (אני לא כותבת הרבה, אבל כשכן, זה תמיד מבריק):
שלום אנה
תודה על הטיפים המעולים!
שאלה: יכול להיות שאפשר להתקין את התוסף רק ב"ביזנס וורדפרס"? כשהגעתי לשלב מספר 8 (בתוך מערכת הניהול של וורדפרס) הוורדפרס דרש ממני שדרוג לתכנית עסקית Business plan. הבלוג שלי מנוהל בוורדפרס, והוא לא בתכנית עסקית.
או שלא עשיתי את אחד השלבים הקודמים נכון…
אשמח לדעתך,
ותודה על כל הטיפים והפוסטים המועילים, גלית
הי,
הצצתי באתר שלך והבנתי שהוא מבוסס וורקדפרס.קום. מערכת הניהול נמצאת על השרתים של וורדפרס ולכן היא מוגבלת לעומת וורדפרס שמותקן על שרת אחסון פרטי ומאפשר את מה שהסברתי. אז כן, לצערי כדי להתקין אצלך פיקסל תאלצי לעבור לתוכנית העסקית או לשרת אחסון חיצוני בתשלום.
בהצלחה!
תודה רבה!
תודה! הסבר ברור ופשוט!
עד היום פיספסתי עשרות גולשים בלי הפיקסל וחבל…
אמשיך לעקוב אחרי מה שאת מפרסמת:)
מעולה וברור, תודה!
אולי תעשי גם הדרכה על התקנה עצמאית של הצ'אט מסנג'ר באתר?
רעיון טוב. אשתדל בקרוב.
תודה על הפוסט הברור. שאלה משמעותית אחת – האם ניתן להתקין פיקסל לדף ספציפי שיצבע את האוכלוסיה הרלוונטית עבורו בלבד?
במערכת הפרסום של פייסבוק ניתן לפלח את הקהל שמגיע לעמוד ספיציפי באתר ולבנות ממנו קהל. הפיקסל בדרך כלל מותקן באתר כולו.
האם הפיקסל ירוץ בעמוד הנוצר דרך אלמנטור ללא תבנית עמוד? elementor canvas
היי,
אין קשר בין הצורה בה בנית את העמוד לבין הריצה של הפיקסל.
הוא אמור לרוץ בלי בעיה.
תודה רבה!
היי
האם ניתן להתקין 2 פיקסלים באתר?